"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола.
Всъщност автомобилите на SIN Cars, както се нарича фирмата производител, са два - спортен и състезателен. Те са изцяло български проект, но създаден с помощта на британски специалисти.
Двете возила са почти идентични, като имат тръбно шаси, карбоново тяло и V8 двигател от Chevrolet. В същото време обаче има и много разлики.
Шосейният SIN използва агрегат LS3 - 6,2-литров с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Трансмисията е 6-степенна и задвижва задните колела чрез LSD диференциал. Като опция може да бъде поставена секвенциална или полу-автоматична кутия.
Състезателният SIN разполага с двигател LS7, имащ обем от 7,0 литра и генериращ 610 к.с. и 550 Нм. Тук трансмисията е секвенциална с 6 степени, просветът е едва 5,5 см, а настройките на окачването са изцяло състезателни.
И двете коли са вече на пазара, като се произвеждат след поръчка.
Шосейният модел се предлага срещу 60 000 британски лири (без ДДС), което го превръща в най-достъпната кола с подобни характеристики.
Състезателният вариант може да бъде нает или закупен, като тук цените се съобщават след запитване. Всеки един автомобил се създава според изискванията на клиента и се настройва спрямо неговите ръст и тегло.
По обективни причини моделите на SIN Cars се сглобяват във Великобритания - улеснени процедури, данъчни облекчения, по-добра материална база, наличие на писти за настройване на компонентите, опитни специалисти и т.н. Карбоновите компоненти и други части обаче се произвеждат в България.
Интересна е и историята за раждането на SIN Cars. Автомобилът не е типичен бизнес проект, а по-скоро сбъдната мечта, сподели при представянето човекът, който стои за проекта - Росен Даскалов.
Русенецът е страстен любител на автомобилите, състезател и бизнесмен от автомобилния бранш. Именно благодарение на любовта му към автомобилите се раждат и представените днес коли.
Преди няколко години Даскалов търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Това обаче се оказа трудно начинание, тъй като автомобилите или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи.
Затова русенецът решава да създаде свой автомобил, все пак има богат опит с настройването и пилотирането на машини като Radical, BMW и Porsche. Разбира се, че сам човек е трудно, дори невъзможно да се справи, но за негово огромно щастие има късмета да срещне Фил Матс на Autosport Fair 2012. Споделя още тогава с него проекта си и от малкото думи, които си разменят, разбира, че мислят еднакво и че могат да рискуват заедно.
Даскалов има готов идеен проект, който вече е на доста развито ниво, а Фил Матс помага с хомологацията на шасито за състезания.
От 2012 година до днес българо-английският екип създава редица прототипи, като всеки следващ е по-добър. През 2013 година автомобилът е разглобен и създаден от нулата според препоръките на британските инженери.
Напълно новият модел стига до участие на писта "Силвърстоун", където в състезание постига 9-то място. До края на 2013 година екипът участва във всички състезания от GT CUP.
Следва още едно усъвършенстване на колата, след което тя е представена на фестивала на скоростта в Гудууд.
Тогава екипът решава да се съсредоточи върху състезателната версия. На "Донингтън парк" автомобилът стартира от последна позиция и завършва в средата на класирането. А в последното състезание постига време с 4 сек. по-бавно от заводския МcLaren.
Малко след това състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche.
GT4 е избран поради ред обективни причини. На първо място е цената за участие, която прави шампионатът икономически по-изгоден. Не на последно място е и регламентът, който изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.
Росен Даскалов и компания са реалисти и затова не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 година.
"Искаме да натрупаме опит и да запишем името на България в историята на GT4", заяви авторът на проекта. И уточни, че планира да произвежда по около 120 коли на година.
Даскалов разкри също така, че автор на името на колата е съпругата му. "SIN означава "грях" на английски. Проектът е моят грях пред семейството ми, тъй като изисква много време и усилия", сподели русенецът.
Още снимки и подробни технически характеристики вижте в Automedia.bg
SIN Cars представи първия роден суперавтомобил
Проектът е изцяло български, но е създаден с помощта на британски специалисти
16:47 | 18.12.14 г. 3
Собственикът на SIN Cars Росен Даскалов позира със състезателната версия на колата. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Китай купува повече петрол и го насочва към стратегическите складове
-
„ДПС-Ново начало“ подкрепят удължителния бюджет, искат избори със сканиращи машини
-
Водещите индекси в Азия отчитат спадове на фона на последните икономически доклади
-
Германската индустрия потопи активността в частния сектор в еврозоната
-
Ford ще отпише 19,5 млрд. долара след решение да отмени електрификацията на гамата си
-
Lockheed Martin завърши производството на изтребителите F-16 за България
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
САЩ и Европа ще защитят Украйна, СБУ подгони Черноморския флот и в новото му убежище
-
Coca-Cola води последни преговори в опит да спаси продажбата на Costa
-
Илон Мъск стана първият човек в историята с богатство от 600 млрд. долара
-
В Берлин Зеленски е отказал да обсъжда изтегляне от Донбас и украинците го подкрепят
-
ЕК ограничава спекулациите с жилища и взема на мушка туристическите апартаменти
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
Няма светлина в тунела: Спадът на цените на жилищата в Китай продължава и през ноември
-
Скритата сила на еврото може да помрачи „доброто позициониране” на ЕЦБ
-
ЕС обмисля да отложи с пет години забраната за двигатели с вътрешно горене при новите коли
-
КФН е наредила на "ДаллБогг Живот и здраве" да вдигне цените на "Гражданска отговорност"
-
Гърция изплаща предсрочно близо 5,3 млрд. евро от спасителните заеми
-
Защо Русия толкова силно иска украинския регион Донбас?
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Коментари
Финанси виж още
-
Водещите индекси в Азия отчитат спадове на фона на последните икономически доклади
-
ЕЦБ изважда лева от списъка с референтните обменни курсове
-
Петролът продължава да поевтинява на фона на перспективите за споразумение за Украйна*
-
Nasdaq с първа стъпка към въвеждане на денонощна търговия пет дни в седмицата
-
Биткойнът падна под 86 хил. долара, насочвайки се към най-лошата си цена за годината
2 -
Разногласията във Фед всъщност играят полезна роля


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
преди 10 години В официалния сайт никъде не се споменава, че проекта е български. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По-зле, британския "партньор" е всъщност спонсор, фирма за търговия с метали хахахаха!Инженеринг тук няма, има ***. А тоя отворение на снимката рекламира колата в чужбина като английска, инак не може да продаде и едно болтче. Толкова за "нация техническа", ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години София - Б отговор Сигнализирай за неуместен коментар