"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола.
Всъщност автомобилите на SIN Cars, както се нарича фирмата производител, са два - спортен и състезателен. Те са изцяло български проект, но създаден с помощта на британски специалисти.
Двете возила са почти идентични, като имат тръбно шаси, карбоново тяло и V8 двигател от Chevrolet. В същото време обаче има и много разлики.
Шосейният SIN използва агрегат LS3 - 6,2-литров с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Трансмисията е 6-степенна и задвижва задните колела чрез LSD диференциал. Като опция може да бъде поставена секвенциална или полу-автоматична кутия.
Състезателният SIN разполага с двигател LS7, имащ обем от 7,0 литра и генериращ 610 к.с. и 550 Нм. Тук трансмисията е секвенциална с 6 степени, просветът е едва 5,5 см, а настройките на окачването са изцяло състезателни.
И двете коли са вече на пазара, като се произвеждат след поръчка.
Шосейният модел се предлага срещу 60 000 британски лири (без ДДС), което го превръща в най-достъпната кола с подобни характеристики.
Състезателният вариант може да бъде нает или закупен, като тук цените се съобщават след запитване. Всеки един автомобил се създава според изискванията на клиента и се настройва спрямо неговите ръст и тегло.
По обективни причини моделите на SIN Cars се сглобяват във Великобритания - улеснени процедури, данъчни облекчения, по-добра материална база, наличие на писти за настройване на компонентите, опитни специалисти и т.н. Карбоновите компоненти и други части обаче се произвеждат в България.
Интересна е и историята за раждането на SIN Cars. Автомобилът не е типичен бизнес проект, а по-скоро сбъдната мечта, сподели при представянето човекът, който стои за проекта - Росен Даскалов.
Русенецът е страстен любител на автомобилите, състезател и бизнесмен от автомобилния бранш. Именно благодарение на любовта му към автомобилите се раждат и представените днес коли.
Преди няколко години Даскалов търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Това обаче се оказа трудно начинание, тъй като автомобилите или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи.
Затова русенецът решава да създаде свой автомобил, все пак има богат опит с настройването и пилотирането на машини като Radical, BMW и Porsche. Разбира се, че сам човек е трудно, дори невъзможно да се справи, но за негово огромно щастие има късмета да срещне Фил Матс на Autosport Fair 2012. Споделя още тогава с него проекта си и от малкото думи, които си разменят, разбира, че мислят еднакво и че могат да рискуват заедно.
Даскалов има готов идеен проект, който вече е на доста развито ниво, а Фил Матс помага с хомологацията на шасито за състезания.
От 2012 година до днес българо-английският екип създава редица прототипи, като всеки следващ е по-добър. През 2013 година автомобилът е разглобен и създаден от нулата според препоръките на британските инженери.
Напълно новият модел стига до участие на писта "Силвърстоун", където в състезание постига 9-то място. До края на 2013 година екипът участва във всички състезания от GT CUP.
Следва още едно усъвършенстване на колата, след което тя е представена на фестивала на скоростта в Гудууд.
Тогава екипът решава да се съсредоточи върху състезателната версия. На "Донингтън парк" автомобилът стартира от последна позиция и завършва в средата на класирането. А в последното състезание постига време с 4 сек. по-бавно от заводския МcLaren.
Малко след това състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche.
GT4 е избран поради ред обективни причини. На първо място е цената за участие, която прави шампионатът икономически по-изгоден. Не на последно място е и регламентът, който изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.
Росен Даскалов и компания са реалисти и затова не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 година.
"Искаме да натрупаме опит и да запишем името на България в историята на GT4", заяви авторът на проекта. И уточни, че планира да произвежда по около 120 коли на година.
Даскалов разкри също така, че автор на името на колата е съпругата му. "SIN означава "грях" на английски. Проектът е моят грях пред семейството ми, тъй като изисква много време и усилия", сподели русенецът.
Още снимки и подробни технически характеристики вижте в Automedia.bg
SIN Cars представи първия роден суперавтомобил
Проектът е изцяло български, но е създаден с помощта на британски специалисти
16:47 | 18.12.14 г. 3Собственикът на SIN Cars Росен Даскалов позира със състезателната версия на колата. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Настроенията на борсите в Азия останаха на различни полюси преди вота в САЩ
-
Биткойн ETF-ите в САЩ отчетоха най-лошия си ден от началото на търговията им
-
Дипломантите на ВУЗФ са втори по доходи сред висшистите по икономика в България
-
Валенсия ще поиска спасителен пакет от 31 млрд. евро от правителството след наводненията
-
Собственикът на Primark: Добре позиционирани сме за още растеж
-
Северна Корея продължава да тества балистичните си ракети около Япония
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Напрежението в Близкия изток прикрива истинската причина ОПЕК+ да запази квотите си
-
Експерт: Готвените от ЕС промени в ДДС отчитането целят ограничаване на измамите
-
Загуба на „котва“ – какво се случва с държавния бюджет
-
„Гунди – легенда за любовта“ вече е най-гледаният български филм от 1989 г. насам
-
С близо 80% за година растат продажбите на злато в България в края на октомври
Най-четени новини
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Минималната заплата във Великобритания ще се повиши с 6,7% през 2025 г.
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
ГБС участва в изграждането на стратегически газопровод за Централна и Югоизточна Европа
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
Русия струпа 200 хил. войници в Южна Украйна и Крим и готви нова офанзива
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Коментари
Финанси виж още
-
Настроенията на борсите в Азия останаха на различни полюси преди вота в САЩ
-
Биткойн ETF-ите в САЩ отчетоха най-лошия си ден от началото на търговията им
-
Анализатор: Печатането на пари в САЩ няма да приключи, но може да има съществени промени
-
Инвеститорите са доволни от силните европейски отчети, но тревогите около Китай остават
-
Цените на петрола са в очакване на изхода от изборите в САЩ*
-
„ИмПулс растеж“ обяви втора процедура по увеличение на капитала чрез варанти
преди 9 години В официалния сайт никъде не се споменава, че проекта е български. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години По-зле, британския "партньор" е всъщност спонсор, фирма за търговия с метали хахахаха!Инженеринг тук няма, има ***. А тоя отворение на снимката рекламира колата в чужбина като английска, инак не може да продаде и едно болтче. Толкова за "нация техническа", ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години София - Б отговор Сигнализирай за неуместен коментар