Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2.0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия.
Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен.
Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен.
Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара.
Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg.
Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2.0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм.
Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue.
На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки.
Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степени и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм.
Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2.0-литров дизел с 272 к.с.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Volkswagen представи 2.0-литров TDI с 272 к.с.
Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик
13:23 | 11.11.14 г. 1Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Анализатор: Отделянето на Chrome от Google би бил дълъг и тромав процес
-
Калифорния обещава отстъпка при покупка на електромобил, ако Тръмп премахне стимулите
-
Цените на храните в Русия нарастват, но никой не се осмелява да обвини за това Путин и войната
-
Голям производител на електромобилни батерии призова ЕС за по-евтина енергия
-
Klarna все повече се доближава до рентабилността преди IPO-то си
-
Производството на френските ядрени централи расте до 10-годишен пик
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
"Газпром" търси начин как да си получава парите за доставките на газ в Европа
-
Колко бързо поевтиняват електромобилите на вторичния пазар?
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
-
Daimler Truck започва производство на първия си електрически камион за дълги разстояния
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
Коментари
Финанси виж още
-
MicroStrategy прибавя още биткойни с рекордна покупка за 5,4 млрд. долара
-
SOFIX напредва леко в първия работен ден за седмицата
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
3 -
Dow започва седмицата с повишение от над 400 пункта*
-
Какъв трябва да бъде фокусът на Бюджет 2025?
-
Ръстът на кредитирането у нас се ускорява през октомври
1
преди 10 години А разхода какъв е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар