Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2.0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия.
Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен.
Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен.
Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара.
Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg.
Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2.0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм.
Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue.
На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки.
Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степени и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм.
Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2.0-литров дизел с 272 к.с.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Volkswagen представи 2.0-литров TDI с 272 к.с.
Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик
13:23 | 11.11.14 г. 1![<p>
Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор.<em> Снимка: Volkswagen </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/e7e/9be2fb33ddc6bccc60ff459978b64e7e-0000183570-article3.jpg)
Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Dow записа най-силната си сесия от над година
-
Кадър на деня за 16 юли
-
Богатството на милиардерите от сектора на луксозните стоки се топи заради охладения пазар
-
Фон дер Лайен ще настоява за изключване на колите, работещи със синтетични горива
-
Страните в ЕС са разделени по отношение на митата върху вноса на китайски електромобили
-
Adidas повишава прогнозата за печалбата на фона на силните продажби на маратонки
-
С ATACMS Украйна може да удари всяка точка на Крим и значението му за Москва се топи
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Учени предлагат нова технология за електромобилни батерии за увеличаване на пробега
-
Акциите на Apple достигнаха нов рекорден връх
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow записа най-силната си сесия от над година
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Коментарите на Пауъл помрачиха настроенията на основните борси в Европа
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шелли груп"
-
S&P 500 се покачва след положителните данни за продажбите на дребно в САЩ*
1
преди 9 години А разхода какъв е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар