IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mercedes-Benz показа водороден кросовър

G-Code е предвестник на най-малкия модел на марката

11:50 | 04.11.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Mercedes-Benz</em></p>

Снимка: Mercedes-Benz

Компанията Mercedes-Benz представи концептуалния си модел G-Code, който представлява предвестник на бъдещия най-малък кросовър на марката. Официалната премиера на машината ще се състои на автосалона в Лос Анджелис по-късно този месец.

Mercedes-Benz G-Code е разработван едновременно от два дизайнерски центъра на марката – в Германия и в Китай. Очаква се неговата серийна версия да заеме място под Mercedes-Benz GLA в моделната гама на марката и да се конкурира с модели като Audi Q1 и BMW 1-Series Sport Cross, чието излизане на пазарите също предстои.

За подобни намерения говорят размерите на кросовъра – дължина от едва 4100 мм, което е с 317 мм по-малко от GLA. Ако трябва да се сравнява с Audi Q1, моделът на производителя от Щутгарт е със 110 мм по-къс, с 20 мм по-широк и с 10 мм по-висок от концепта Audi Crossline Coupe. Именно този автомобил се очаква да бъде в основата на бъдещото Q1.

В основата на Mercedes-Benz G-Code е хечбек с 5 врати, а дизайнът ясно показва симбиозата между китайските и немските виждания за автомобил. Почти всички елементи от него са използвани при други концептуални модели на германския производител.

Новото е, че при различните режими на пътуване на машината ще се променя цвета на решетката на радиатора. Освен това концептът G-Code е получил уникална окраска, която работи и като слънчева батерия. При това тя може да събира енергия не само от слънцето, но и от вятъра.

Друга интересна подробност е окачването „power-on-the-move", при което обратният ход на пружината изпълнява ролята на генератор на електроенергия. Освен това под багажника на кросовъра са поставени два електрически скутера, които трябва да осигурят допълнителна мобилност на пасажера в случай на задръствания.

Подробности за силовия агрегат, задвижващ Mercedes-Benz G-Code не бяха разкрити, като от компанията бяха лаконични: „Под капака е поставен най-съвременният турбо-двигател с вътрешно горене, работещ на водород“. Задната ос се задвижва от електромотор, а скоростната кутия е роботизирана с два съединителя. Машината може да се движи на 3 режима – само с предно предаване, само със задно или с 4х4.

Очакванията са серийната версия на концептуалния модел да бъде готова през 2017 г.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
SSIW
преди 10 години
"Mercedes-Benz G-Code е разработван едновременно от два дизайнерски центъра на марката в Германия и в Китай.".................Струва ми се, че "дизайнерите" не са се потили, кой знае колко ;))http://betterparts.org/gallery/lamborghini-urus-07.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още