Една от очакваните с огромно нетърпение премиери вече е факт – Mercedes показа своята нова суперкола AMG GT, която заменя SLS AMG и ще се конкурира с автомобили от категорията на Porsche 911.
Машината е изцяло разработена от спортното подразделение на германския производител и ще се предлага под неговата марка - AMG GmbH. Моделът е построен на алуминиево шаси и има независимо окачване с двойни носачи отпред и отзад, както и напълно нов агрегат, достъпен в два варианта на мощност.
Суперколата ще се предлага с 4.0-литров туин-турбо V8 двигател, развиващ 462 к.с. и 600 Нм при 1600-5000 об/мин. в базовата си версия. По-мощната модификация на AMG GT ще получи добавка S към името си и ще развива 510 к.с. и 650 Нм, достъпни в диапазона 1750-4750 об/мин.
Моторът е с директно впръскване на горивото, има сух картер, алуминиев блок на цилиндрите, ковани бутала и интеркулер с течно охлаждане.
Двигателят на AMG се сглобява на ръка от само един инженер. Трансмисията е 7-степенна с два съединителя, като е монтирана по системата transaxle – разположена е в задната част на автомобила. Тя предава мощността към задната ос.
Теглото на базовата версия на суперколата е 1540 кг, а на модификацията S - 1570 кг. Разпределението между двете оси е в съотношение 47:53 в полза на задната.
Стандартния вариант на AMG GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди, а при топ версията – за 3,8 секунди. Максималната скорост съответно е 304 и 310 км/ч, като е ограничена по електронен път. За сравнение купето Porsche 911 Carrers S (400 к.с.) с роботизирана скоростна кутия ускорява за 4,3 секунди, а версията Turbo (520 к.с.) – за 3,4 секунди.
Освен това суперколата на Mercedes е оборудвана с активна изпускателна система, чийто звук се променя в зависимост от избрания режим на работа на двигателя. Купето разполага още с адаптивно окачване, система за стабилизация с 3 режима и диференциал с електронно управление за S-модификацията.
В оборудването на Mercedes AMG GT са включени още главни светлини със светодиоди, камера за заден ход, система за предупреждение при опасност от челен удар, система за следене на мъртвите зони и за разпознаване на знаците, както и система за предупреждение при опасност от напускане на платното.
Продажбите на новия Mercedes-AMG GT ще бъдат факт в началото на следващата година.
Още снимки вижте в Automedia.bg