За пазара в Китай
За да разберем спецификите на автомобилното изложение в Пекин, трябва да надникнем в спецификата на най-големия автомобилен пазар на планетата. За първото тримесечие на годината в страната са били продадени общо 5 922 300 автомобила, като Асоциацията на автомобилните производители в Китай (СААM) отбелязва ръст от 9.18% спрямо същия период на миналата година. Интересно е увеличението в MPV сегмента – цели 57.7%, което съвпада със сериозния отлив от популярните в Китай микрованове.
Според законите в страната всяка чужда автомобилна компания, която иска да изнесе част от производството си в Китай, трябва да си партнира с местна компания, сформирайки съвместно дружество. По този начин в китайската индустрия влизат свежи пари, а инженерните екипи черпят безценен опит от чуждите си колеги. Това изглежда се харесва на местната клиентела, която по последни данни предпочита чуждите марки коли.
Според данни на CAAM, обхващащи продажбите на автомобили в Китай през март, в първата десетка има само две китайски марки – Changan и Great Wall. Останалите осем позиции се заемат от съвместни дружества, съставени от Volkswagen, GM, Hyundai, Nissan, Ford, PSA и техните китайски партньори. И с просто око се забелязва, че по улиците в Китай се движат предимно средноразмерни седани с достъпна цена. Това се доказва и от класацията на CAAM за най-продаваните автомобили през март. Челната четворка се държи от модели на Volkswagen – съответно Lavida, Jetta, Sagitar и Passat, а по-надолу се нареждат Nissan Sylphy, Buick Excelle, Volkswagen Santana, Chevrolet Cruze, Volkswagen Bora и Chevrolet Sail.