Всички тези коли бяха впечатляващи и вълнуващи, но значението им за българския пазар, когато и ако бъдат качени на конвейера, е малко или много незначително. Имаше обаче един конкретен щанд на изложението в Пекин, който нямаше как да пропуснем. Разбира се, става въпрос за този на Great Wall, които изнесоха част от производството си в България. Най-голямата частна китайска компания използва салона, за да представи новия си бранд Haval, под който са обединени всички SUV модели на компанията. На щанда присъстваше произвежданият край Ловеч Great Wall H6, но по-интересна беше една премиера – на по-малкия и младежки Haval H2. В неофициални разговори с представители на компанията, стана ясно, че това е най-вероятният нов модел, който ще пристигне у нас и ще започне да се произвежда в завода край Ловеч.
Ако това се случи, можем да очакваме симпатичен модел с дължина на купето от 4335 мм, което чисто като размери ще го доближи до популярните на Стария континент модели Audi Q3, Opel Mokka, Dacia Duster, Nissan Qashqai и др. Haval H2 (ако наистина пристигне в България, той ще носи познатата тук емблема на Great Wall) е оборудван с 1.5-литров турбо бензинов двигател със 150 к.с. и 210 Нм в диапазона 2200-4500 об/мин. Моторът е комбиниран с 6-скоростна механична трансмисия, а задвижването може да е предно или двойно.
Свежият си дизайн H2 дължи на новия вицепрезидент на Great Wall и главен дизайнер на компанията Пиер Льоклерк, който е бивш дизайн директор на BMW M и е отговорен за екстериорния дизайн на последния X5. Бърз поглед във визитката му посочва, че Льоклерк е работил и за италианското дизайнерско студио Zagato, както и за Ford.
От Great Wall се надяват да провокират сериозно европейските вкусове с възможност за индивдуално изпълнение на екстериора. Китайците предлагат много цветови комбинации между основния цвят и този на покрива, предните колонки и страничните огледала.
Спецификите на един специфичен автосалон
Изложението в Пекин няма много общи черти с големите европейски салони. Убедихме се сами
17:25 | 04.05.14 г.![<p>
Представянето на Haval H2 по време на изложението в Пекин, Снимка: <em>Investor</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/83a/f86416ddd917d73151c49468134e383a-0000171480-article3.jpg)
Представянето на Haval H2 по време на изложението в Пекин, Снимка: Investor
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
След осем години Германия и Полша заровиха томахавките
-
Япония ще изгради 500-километрова подземна конвейрна лента, за да реши логистични проблеми
-
Какво е твърде крайно за крайнодесните партии в Европа?
-
Nasdaq и S&P 500 записаха нови рекорди на фона на новите икономически данни
-
Съюзниците от НАТО са договорили 40 млрд. годишна помощ за Украйна
-
Оптимизмът около предстоящите избори окрили европейските борсови индекси
-
Германските фирми късат със следвоенното табу за доставки за отбранителния сектор
-
Светът има проблем за 91 трлн. долара и предстои труден избор
-
Мишката щракна в капана, или как работодателите се справят с имитиращите работа
-
Първият мандат се провали – парламентът не одобри кабинета „Желязков“
-
ЕК се прицелва в Temu и Shein с нови мита
-
Финландия: Китай може да сложи край на войната в Украйна с едно телефонно обаждане
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Nasdaq и S&P 500 записаха нови рекорди на фона на новите икономически данни
-
Оптимизмът около предстоящите избори окрили европейските борсови индекси
-
SOFIX отчете спад за деня, като акциите на "Химипорт" записаха най-голямо понижение
-
Акциите на Wall Street почти не трепват след слабите икономически данни от САЩ*
-
Хедж фондовете са разпродавали акции с бързи темпове през юни
-
Спот етер ETF-ите може да получат зелена светлина още в средата на юли