IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Подробно за новия Lexus NX

Моделът дебютира на изложението в Пекин и ще излезе на пазара още тази година

11:07 | 27.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Lexus</em></p>

Снимка: Lexus

Японският производител на премиум автомобили Lexus представи серийната версия на кросовъра NX. Официалната премиера пред публика се състоя на автомобилното изложение в Пекин, а продажбите трябва да стартират по-късно тази година.

С изцяло новия модел NX, Lexus навлиза в напълно нов за марката сегмент – на SUV автомобилите със среден размер. Lexus NX предизвиква традиционните кросовър модели в този сегмент – BMW X3, Audi Q5 и Mercedes Benz GLK. С дължина 4630 мм японският модел се позиционира в средата на сегмента - NX е със 94 мм по-дълъг от GLK (4536мм), с 1 мм по-дълъг от Q5 (4629 мм) и със 27 мм по-къс от X3 (4657 мм). GLA, Q3, X1 и Evoque са от 176 до 275 мм по-къси от Lexus NX и принадлежат към по-ниския сегмент на компактните кросовъри.

NX ще бъде наличен в Европа с два двигателя: бензин-електрически пълен хибрид във версията NX 300h и първия турбо-бензинов двигател на Lexus във версията NX 200t. Всеки от двигателите ще се предлага с избор между AWD задвижване на четирите колела или FWD задвижване на предните колела.

Хибридният модел съчетава 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор и високоволтова хибридна батерия. Хибридната система възпроизвежда максимална мощност от 197 к.с.

Версията, оборудвана с първия за марката турбо-бензинов двигател - 2.0-литров с четири цилиндъра, предлага максимална мощност от 238 к.с. при 4800-5600 об/мин и максимален въртящ момент 350 Нм при 1650-4000 об/мин. Двигателят за първи път в света съчетава интегриран в цилиндровата глава изходящ колектор с водно охлаждане и twin-scroll турбина с 2 входа на топлите газове, по един за всяка двойка цилиндри и активен westgate клапан, обясняват от компанията.

Дизайнът на серийния Lexus NX е далеч по-умерен от този, който демонстрира концептуалната версия на модела. Но все пак формите са по-авангардни в сравнение с повечето предложения в този сегмент. Кросовърът е изпълнен според последните дизайнерски тенденции на Lexus, като залага на голяма трапецовидна решетка на радиатора, широки арки на кланиците, LED светлини, хромирани елементи и стандартни джанти с размер 17 инча. Като опция се предлагат колела с размер 18 инча.

Салонът също е типичен за новите модели на Lexus. Материалите са с високо качество, уредите са разположени ергономично.

"Ъгловатият, емоционален дизайн на NX е насочен към нови клиенти, които водят активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един-единствен къс метал", заявяват от компанията.

Що се отнася до оборудването, то включва множество иновативни бордови технологии, сред които първата за Lexus безжична система за зареждане на мобилни телефони и преносими устройства, първата за Lexus изцяло нова Remote Touch система с тъч пад, система за 360-градусов панорамен обзор и комплексен мулти-информационен дисплей, система за следене на мъртвата точка (Blind Spot Monitor) и система за предупреждение при излизане на заден ход (Rear Cross Traffic Alert).

Като опция ще се предлага F SPORT версия на модела с по-агресивен, спортен дизайн с ексклузивни F SPORT елементи: вретеновидна предна решетка и броня, оригинални алуминиеви колела, черни външни огледала, ексклузивни елементи на инструменталното табло и волана, спортни, перфорирани педали и спортни седалки.

Продажбите на модела стартират по-късно тази година. Цените ще бъдат обявени непосредствено преди пазарната премиера.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:05 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още