Един от най-екстравагантните серийни автомобили на салона в Женева носи емблемата на Citroen. Това е моделът C4 Cactus, който ще стъпи на пазарите в Европа по-късно тази година.
Citroen C4 Cactus е почти аналогичен с показания през миналата година концептуален вариант. Моделът представлява компактен кросовър, който освен с авангарден и оригинален дизайн, може да се похвали с изключително ниско тегло и новаторски технологии.
Общата маса на серийния C4 Cactus е само 980 кг., като това е с 200 кг. по-малко от базовата версия на хечбека C4. Постижението е възможно благодарение на платформата PSA Platform 1, както и на конструкцията на кросовъра, която изработена от високоякостна стомана. Капакът на двигателя и защитните дъги са от алуминий.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4,16 метра, широчина 1,73 метра, височина 1,48 метра и междуосие от 2,60 метра. Багажникът предлага вместимост от 358 л.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
Цифровият приборен панел в салона на модела отговаря за всички измервателни уреди, включително скоростомера. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на 7-инчов сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
Citroen C4 Cactus е почти аналогичен с показания през миналата година концептуален вариант. Моделът представлява компактен кросовър, който освен с авангарден и оригинален дизайн, може да се похвали с изключително ниско тегло и новаторски технологии.
Общата маса на серийния C4 Cactus е само 980 кг., като това е с 200 кг. по-малко от базовата версия на хечбека C4. Постижението е възможно благодарение на платформата PSA Platform 1, както и на конструкцията на кросовъра, която изработена от високоякостна стомана. Капакът на двигателя и защитните дъги са от алуминий.
Размерите на C4 Cactus са дължина 4,16 метра, широчина 1,73 метра, височина 1,48 метра и междуосие от 2,60 метра. Багажникът предлага вместимост от 358 л.
Салонът на модела също е максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани, задните странични прозорци се отварят само настрани, а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.
Цифровият приборен панел в салона на модела отговаря за всички измервателни уреди, включително скоростомера. Повечето спомагателни системи – радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на 7-инчов сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация. При спрян автомобил системата дава възможност за достъп до Facebook и електронната поща.
В Женева бе представен и концептът C4 Cactus Aventure, за който все още не е ясно дали ще влезе в серийно производство. Снимка: Automedia.bg
Сред новаторските решения са и нестандартните защитни елементи Airbumps, разположени на бронята и отстрани на вратите, които предпазват при удар. Те могат да бъдат боядисани в няколко различни цвята, като създават контраст или се сливат с някой от предлаганите 10 оттенъка на каросерията.
Френските инженери са заложили най-вече на икономични двигатели за C4 Cactus, които отговарят на нормите Евро6. Това са бензиновите VTi 75 (75 к.с. / 118 Нм), VTi 82 (82 к.с. / 118 Нм) и e-THP 110 (110 к.с. / 205 Нм) и дизеловите e-HDi 92 (92 к.с. / 230 Нм) и BlueHDi 100 (100 к.с. / 254 Нм.). Последният изразходва едва 3,1 л/100 км, като отделя в атмосферата 82 г/км. вредни емисии.
От Citroen обещават, че експлоатационните разходи на бъдещите собственици на C4 Cactus ще бъдат с 15% по-ниски от тези на автомобилите на конкурентите в С-сегмента. Моделът излиза на пазара в Европа тази есен.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.