Още с излизането си на пазара преди две десетилетия компактният Renault Twingo се наложи като новатор. Това бе първата малка кола, която предложи функционален и просторен салон, както и багажник с приличен обем. С третото си поколение, чиято световна премиера се състоя преди минути в Женева, Twingo не просто еволюира. Той се прероди в един напълно различен автомобил.
Новият Renault Twingo вече не е обичайната градска кола. Двигателят му вече не е отред, а е позициониран на задната ос, която е и задвижващата.
"Стартирахме разработката на третото поколение Twingo от бял лист хартия", сподели при премиерата Лоранс ван ден Акер, главен дизайнер на Renault. "Новият модел е не просто секси, той е практичен, забавен и много щур".
Новият Renault Twingo е създаден в сътрудничество с Daimler и споделя голяма част от компонентите си със следващите поколения Smart.
Инженерите и дизайнерите на модела са успели да изместят гумите в самите краища на колата, като по този начин са постигнали по-добро поведение на пътя и по-голям простор в салона. Както и по-малък радиус на завой, който при новото поколение е само 8,65 м.
Новият Twingo е по-къс с 10 см от своя предшественик, но салонът му предлага повече място, благодарение на увеличеното с 13 см разстояние между предната и задната ос. Моделът е наличен единствено във версия с 5 врати, а предните седалки са позиционирани по-високо, за да доставят по-добър обзор във всички посоки, уточни Лоранс ван ден Акер.
Renault Twingo се оборудва с 3-цилиндрови двигатели, работещи на бензин. Конкретни данни за техническите им характеристики не бяха дадени, като стана ясно единствено, че двигателите ще бъдат два - атмосферен и турбо.
В началото моделът ще предлага избор от четири цвята за екстериора, както и много аксесоари за персонализация.
Още новини от протичащото в момента автомобилно изложение в Женева четете в Automedia.bg
Повече от автомобилния пазар вижте в материала на Bloomberg!