Всички двигателите на новото поколение Mercedes-Benz C-Class са оборудвани с ECO Start-Stop функция и покриват еконормата Евро-6.
Малко след въвеждането на пазара на новия C-Class ще бъде предложен нов малък дизелов двигател с работен обем от 1,6 литра. Той предлага мощност от 115 или 136 к.с., като осигурява номинален въртящ момент от съответно 280 и 320 Нм. Все още няма информация за динамичните характеристики на този двигател, но от компанията споделят, че с него новата C-Class заема челна позиция в своя сегмент по отношение на отделяните вредни емисии.
Иначе, при дизеловите двигатели ще присъства познатият четирицилиндров агрегат с работен обем 2,2 литра, предлагащ няколко версии, най-мощната от които с 204 к.с.
Допълнително на разположение са предвидени и пет четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност 156 до 238 к.с. На по-късен етап ще се появи и шестцилиндров бензинов двигател с мощност 333 к.с. Ще бъде предложен и дизелов двигател, комбиниран с хибриден модул, какъвто вече се появи в S- и E-Class.
Трансмисиите са ръчна с 6 степени и автоматична с два съединителя 7G-TRONIC PLUS. Като опция ще се предлага задвижването към четирите колела 4MATIC.
Що се отнася до ходовата част, тя е напълно нова. Предният мост е оборудван с 4 носача, а отзад шасито е многоточково с концепция с 5 носача. Най-голямата новост обаче е въздушното окачване AIRMATIC на предния и задния мост, което превръща С-Class в новатор в своя сегмент. Благодарение на електронно регулируемото и непрекъснато демпфериране на предния и задния мост, то предлага отличен комфорт на движение дори при натоварен автомобил, а с помощта на превключвателя AGILITY SELECT водачите могат да избират между различни режими: „Comfort“, „ECO“, „Sport“ и „Sport +“. Налична е и допълнителната настройка „Individual“, чрез която водачът може да конфигурира автомобила си според своите лични предпочитания. AIRMATIC предлага също и регулиране на нивото от всички страни.
Новост е и електромеханичното директно кормилно управление с променливо предавателно отношение, което ще бъде стандарт за всички версии.
Един от водещите принципи при разработката на модела е бил безопасността. Именно затова C-Class е оборудвана стандартно със системи за безопасност, които дебютираха при по-големите S- и E-Class. Такива са ATTENTION ASSIST (асистент за разпознаване на умората на водача) и COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (асистент за предотвратяване на сблъсък PLUS, който разполага с адаптивен спирачен асистент), а сред опциите са налични DISTRONIC PLUS с асистент за волана и интегриран Stop&Go Pilot, спирачен асистент BAS PLUS, PRE-SAFE® спирачка, активен асистент за паркиране, 360° камера, асистент за разпознаване на пътни знаци с предупредителна функция за непозволено движение, асистент за адаптивни дълги светлини Plus и др.
Новият Mercedes-Benz C-Class ще бъде представен пред публика през януари по време на автосалона в Детройт, когато ще бъдат съобщени и цените му. Продажбите трябва да стартират непосредствено след това.
Още снимки вижте в Automedia.bg