X-Trail ще се предлага както с предно, така и със задвижване към четирите колела.
Абсолютна новост за модела са и три електронни системи, които могат да бъдат интегрирани на борда и да направят модела по-комфортен и по-безопасен. Две от тях са без аналог в света, а третата се внедрява в луксозния Infiniti M, посочват от японската компания.
Двете системи без аналог в света са Active Ride Control и Active Engine Brake. Първата следи пътната повърхност за откриване на неравности, които биха могли да компрометират хоризонталното положение на каросерията, като алармира амортисьорите да компенсират.
Active Engine Brake, от друга страна, впряга мощността и контролируемостта на Xtronic трансмисията, за да добави степен на двигателна спирачка при завиване или когато се спира до неподвижно състояние. Ползите са по-къс спирачен път, по-добър контрол на спиране и подобрено усещане с по-малък натиск върху педала.
Третата система, заета от премиум сегмента, е Active Trace Control. Бордови сензори следят скорост, ъгъл на завиване на колелата, дроселова клапа и усилието върху спирачките. Active Trace Control упражнява индивидуално спирачно усилие върху колелата, ако се налага, за да намали недозавиването и да помогне на водача да поддържа безопасна траектория в завоите. А това прави системата особено ефикасна върху хлъзгави, мокри пътища.
Новият X-Trail разполага също така със системите Uphill Start Support и Advance Hill Descent Control.
Все още няма информация за точните размери на X-Trail, но е ясно, че той е по-голям от своя предшественик. Посочва се също така, че е изграден на напълно нова платформа - съвместно разработената от Nissan и Renault архитектура Common Module Family (CMF).
Информация за задвижващите агрегати и за цените на модела също не е налична. Това ще стане през следващите месеци. Пазарната премиера на напълно новия Nissan X-Trail ще се състои през първата четвърт на 2014 година. Плановете предвиждат моделът да се продава в 190 държави по света.
Още снимки вижте в Automedia.bg