Германският автомобилен производител Opel разкри подробностите за концептуалния модел Monza, който ще бъде представен пред публика по време на автосалона във Франкфурт. Става дума за спортен автомобил с просторен салон, голям багажник, авангардни технологии и новаторско задвижване, който разкрива как ще се развива в бъдеще компанията от Рюселсхайм.
Opel Monza представлява четириместен автомобил с две отварящи се вертикално врати. Средна колонка няма, което прави достъпът до предните и задните седалки еднакво удобен. Общата дължина на модела е 4.69 метра, а височината достига едва 1.31 метра. Това е с около 15 см. по-ниско от повечето коли на пазара, но въпреки това в салона на Monza могат да се настанят удобно четирима едри възрастни, сочи информацията. Багажникът също изненадва приятно - обемът му достига цели 500 литра.
От Opel уточняват, че дизайна на Monza е вдъхновен от формите на вълните, плискащи се на брега. Той представя как ще изглеждат бъдещите коли на марката. Важно е да се отбележи, че става дума не само за авангардни и хващащи окото форми, а за дизайн, който предлага и завидна функционалност на салона.
Концепцията Opel Monza може да бъде определена като идеологически наследник на представената преди 35 години кола със същото име. При представянето си, този модел шокира публиката с дигиталния си дисплей на арматурното табло. При новата Monza темата е продължена с авангардна LED прожекционна технология, която замества познатите уреди в салона.
"Водачите няма да открият конвенционалните индивидуални, отделни монитори, които изобразяват различна информация. Вместо това те виждат голямо скулптурирано арматурно табло, което се простира от врата до врата и се използва за цяла прожекционна повърхност. Информацията и декоративните елементи се прожектират върху повърхността, която водачът може да индивидуализира според желанията, нуждите, вкуса и настроението си. Общо 18 LED прожектора създават непрекъснат, адаптивен мултифункционален дисплей. Уредите могат да се командват от волана или чрез гласов контрол", обясняват хората от Opel.
Що се отнася до архитектурата, Monza е конструирана на модулна платформа, позволяваща максимална гъвкавост при избора на задвижваща система. За автомобилът, който ще бъде представен на изложението във Франкфурт, инженерите са заложили на електрическо задвижване с удължаващ пробега двигател с вътрешно горене, захранван със CNG (сгъстен природен газ / метан). Двигателят е новия трицилиндров бензинов 1.0 SIDI turbo, който е приспособен да се захранва с природен газ.
“Имаме ясна визия за това какви трябва да бъдат автомобилите на Opel в бъдеще и разполагаме със също толкова ясна стратегия за това как до постигнем тази цел. Monza Concept придава на тази стратегия ярко изразена идентичност, отбелязва д-р Карл-Томас Нойман. - Тя показва на нашите клиенти какво могат да очакват от нас в следващите години не само по отношение на дизайна, но по отношение на ефективността и комуникационната свързаност между водачите и интернет обществото. Така че той се пренася във всекидневието на бъдещия автомобилен живот и служи като важен източник на вдъхновение по пътя към тази цел – при това не само за Opel.”
Още снимки вижте в Automedia.bg
Бъдещето на Opel се нарича Monza
Спортен автомобил с просторен интериор, смели форми и електрически двигател, комбиниран с ДВГ на метан
09:21 | 22.08.13 г.Снимка: Opel
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Планът на ОИСР за забрана на финансирането на петролни и газови проекти върви към провал
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
Проблемите на TikTok по държави
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията на „Лукойл“ в Бургас
-
Тръмп заяви, че може да поиска Панама да върне Панамския канал на САЩ
-
Имотният пазар в Европа набира инерция с навлизането си в 2025 г.
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Коментари
Финанси виж още
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
BNP Paribas придобива част от бизнеса на Axa за 5,1 млрд. евро
-
Играта на гадаене за неутрални лихви е с високи залози на пазара на облигации
2