Германският автомобилен производител Opel разкри подробностите за концептуалния модел Monza, който ще бъде представен пред публика по време на автосалона във Франкфурт. Става дума за спортен автомобил с просторен салон, голям багажник, авангардни технологии и новаторско задвижване, който разкрива как ще се развива в бъдеще компанията от Рюселсхайм.
Opel Monza представлява четириместен автомобил с две отварящи се вертикално врати. Средна колонка няма, което прави достъпът до предните и задните седалки еднакво удобен. Общата дължина на модела е 4.69 метра, а височината достига едва 1.31 метра. Това е с около 15 см. по-ниско от повечето коли на пазара, но въпреки това в салона на Monza могат да се настанят удобно четирима едри възрастни, сочи информацията. Багажникът също изненадва приятно - обемът му достига цели 500 литра.
От Opel уточняват, че дизайна на Monza е вдъхновен от формите на вълните, плискащи се на брега. Той представя как ще изглеждат бъдещите коли на марката. Важно е да се отбележи, че става дума не само за авангардни и хващащи окото форми, а за дизайн, който предлага и завидна функционалност на салона.
Концепцията Opel Monza може да бъде определена като идеологически наследник на представената преди 35 години кола със същото име. При представянето си, този модел шокира публиката с дигиталния си дисплей на арматурното табло. При новата Monza темата е продължена с авангардна LED прожекционна технология, която замества познатите уреди в салона.
"Водачите няма да открият конвенционалните индивидуални, отделни монитори, които изобразяват различна информация. Вместо това те виждат голямо скулптурирано арматурно табло, което се простира от врата до врата и се използва за цяла прожекционна повърхност. Информацията и декоративните елементи се прожектират върху повърхността, която водачът може да индивидуализира според желанията, нуждите, вкуса и настроението си. Общо 18 LED прожектора създават непрекъснат, адаптивен мултифункционален дисплей. Уредите могат да се командват от волана или чрез гласов контрол", обясняват хората от Opel.
Що се отнася до архитектурата, Monza е конструирана на модулна платформа, позволяваща максимална гъвкавост при избора на задвижваща система. За автомобилът, който ще бъде представен на изложението във Франкфурт, инженерите са заложили на електрическо задвижване с удължаващ пробега двигател с вътрешно горене, захранван със CNG (сгъстен природен газ / метан). Двигателят е новия трицилиндров бензинов 1.0 SIDI turbo, който е приспособен да се захранва с природен газ.
“Имаме ясна визия за това какви трябва да бъдат автомобилите на Opel в бъдеще и разполагаме със също толкова ясна стратегия за това как до постигнем тази цел. Monza Concept придава на тази стратегия ярко изразена идентичност, отбелязва д-р Карл-Томас Нойман. - Тя показва на нашите клиенти какво могат да очакват от нас в следващите години не само по отношение на дизайна, но по отношение на ефективността и комуникационната свързаност между водачите и интернет обществото. Така че той се пренася във всекидневието на бъдещия автомобилен живот и служи като важен източник на вдъхновение по пътя към тази цел – при това не само за Opel.”
Още снимки вижте в Automedia.bg
Бъдещето на Opel се нарича Monza
Спортен автомобил с просторен интериор, смели форми и електрически двигател, комбиниран с ДВГ на метан
09:21 | 22.08.13 г.Снимка: Opel
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
-
Как се движи имотният пазар в София – отговорът е на Real Estate Business Forum на 28 ноември
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Gap: Сезонът на празничното пазаруване започва добре
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
-
Ефектът Тръмп: Нищо не е ясно, докато не стане ясно