Доживяхме и този прецедент, да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.
На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-тото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17-и юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.
Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-тото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.
Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.
Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.
Една от съществените промени при 11-тото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Продажбите на новата Corolla в България стартират през август. Информация за цените все още няма, но се очаква те да запазят нивата от старото поколение.
Toyota Corolla е най-продаваният автомобил в света. Към днешна дата са продадени 40 милиона бройки от легендарния модел, който прави своя дебют преди 47 години – през 1966 г. С премиерата на 11-тото поколение Corolla, автомобилът вече се произвежда в 16 завода и се продава в над 150 страни. Европейската версия на новата Corolla се произвежда в Турция, където е разположен един от най-новите и най-модерни заводи на японската компания.
Всички снимки от премиерата на новата Corolla разгледайте в Automedia.bg
преди 11 години те са хубави коли, но и добре плащат, защото често чета за тях тук... отговор Сигнализирай за неуместен коментар