Nissan Motor сменя отговорностите на главния финансов директор Стивън Ма, който сега ще оглави бизнеса на японския автомобилен концерн в Китай, съобщава Ройтерс.
Ма ще започне да ръководи китайската дейност на компания от януари.
Това е поредният сигнал за сътресенията в автопроизводителя, който обяви през ноември, че съкращава хиляди работни места в глобален план и ще намали производствения си капацитет с 20%.
Председателят на бизнеса на Nissan за Северна и Южна Америка Жереми Папен ще замени Ма като финансов директор.
Президентът и главен изпълнителен директор Макото Учида е изправен пред нарастващ натиск в лицето на инвеститорите да възстанови Nissan след спада на продажбите на ключовите пазари като Китай и САЩ.
Миналия месец Nissan обяви, че нетната му печалба за полугодието се е свила с повече от 90% спрямо същия период на миналата година, като компанията понижи прогнозата си за годишна оперативна печалба с около 70%.
Учида също така обяви план за съкращаване на 9000 работни места и 20% от глобалния производствен капацитет, за да намали разходите с 2,6 млрд. долара през текущата финансова година, приключваща в края на март 2025 г.
Ма информира анализаторите и инвеститорите за изпълнението на плана за преструктуриране на среща при закрити врата миналия месец.
Той ще бъде преназначен като председател на китайския бизнес на Nissan като част от разместването в ръководството.
Бившият главен изпълнителен директор на Jeep Кристиан Мюние, който ръководеше и луксозната марка на Nissan Infiniti, се завръща в компанията, наследявайки Папен като шеф на бизнеса в Америка.
Промените в ръководните роли „ще донесат необходимия опит и ще ускорят реализирането на контрамерките, които предприемаме, за да върнем компанията обратно в правилната посока“, изтъква Учида.
Nissan ще извърши друга трансформация на управлението през април, информира още компанията.
Някои членове на борда се противопоставиха на преназначаването на Учида, като казаха, че той не е предоставил подробни планове за преструктуриране.
Промяната в ръководството е последният пример за проблемите в мениджмънта на Nissan, който така и не успя да се възстанови напълно от ареста през 2018 г. на бившия председател Карлос Гон и прекратяването на партньорството с френския автомобилен производител Renault.
През 2019 г. главният изпълнителен директор Хирото Саикава се оттегли, след като призна, че е получил неправомерно трудово възнаграждение. Главният оперативен директор Ашвани Гупта напусна миналата година, като впоследствие Nissan започна да разследва твърденията, че Учида е поставил Гупта под наблюдение.
54-годишният Ма се присъединява към американското подразделение на Nissan през 1996 г. и заема финансови роли в групата и нейното китайско съвместно предприятие с Dongfeng. Той стана финансов директор на Nissan в края на 2019 г., седмици след като Учида пое управлението.
Наследникът на Ма, Папен, се присъединява към алианса Renault-Nissan през 2009 г. като финансов съветник и ръководи бизнеса на Nissan в САЩ от 2021 г. насам.
Папен ще се изправи пред трудната задача да изпълни плана за възстановяване на финансовата стабилност. Миналия месец агенциите за кредитен рейтинг Moody's и Fitch преразгледаха кредитната перспектива на Nissan до "негативна", позовавайки се на влошаване на свободните парични потоци.