Ferrari ще продължи да произвежда своя луксозен спортен автомобил в родния си град Маранело, Северна Италия, като италианският производител на суперавтомобили планира да изгражда там и своя първи напълно електрически модел, който се очаква на пазара следващата година, заяви главният изпълнителен директор Бенедето Виня, цитиран от Ройтерс.
И това няма да се промени въпреки опасността от въвеждане на нови мита на международните пазари, включително от новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, подчертава той.
„Правим коли в Маранело“, изтъква Виня в интервю за Ройтерс, отговаряйки на въпрос дали Ferrari обмисля да измести производството си в САЩ.
„Ще продаваме коли в САЩ, които са произведени в Маранело“, подчертава той.
Виня заяви, че не очаква промени в търсенето, когато Тръмп отново влезе в Белия дом.
„Поръчките ни растат със стабилни темпове“, добавя той. „Тръмп решава какво да прави тук (в САЩ), ние ще се справим с тези нови правила... ще има мита за нас, за всички. Това е добре, защото когато реалностите около вас се променят, това е начин да насърчите все повече и повече иновации".
Виня, който пое поста главен изпълнителен директор във Ferrari през 2021 г., повтори, че компанията ще представи първата си напълно електрическа кола през четвъртото тримесечие на 2025 г.
Запитан за продажната ѝ цена, за която Ройтерс съобщи по-рано тази година, че ще надхвърли 500 хил. евро, Виня казва, че тя ще бъде определена в последния момент.
„Зависи от емоцията, която можем да предадем с колата“, подчертава той.
Миналата година Ferrari започна да приема плащания за своите луксозни автомобили в криптовалути. Виня все пак изтъква, че компанията не инвестира в токени.
"Искахме да предоставим възможност на клиентите... Във всеки случай получаваме пари в брой - долари или евро, в зависимост от страната. Ние обичаме парите в брой", изтъква Виня. „Не инвестираме в крипто. Идеята не е да получаваме криптовалути и да спекулираме с тях – това е начин да минимизираме проблемите около покупката“.
Плащанията в криптовалути за коли на концерна стартираха в САЩ миналата година и в момента се приемат и в някои европейски представителства, посочва Виня.
Той също така казва, че Ferrari е "горд" от сделката за доставка на двигатели и скоростни кутии за новия отбор на Cadillac от Формула 1 в рамките на споразумение, което компанията обяви по-рано във вторник.