Лидерът в сегмента на електрическите превозни средства Tesla Inc. представи значително по-евтина версия на произведения в Китай Model Y, която е предназначена за местния пазар, след като доставките на концерна през юни бяха помрачени на фона на серията от негативни медийни публикации, която разклати симпатиите на потребителите към американската компания, ръководена от Илон Мъск, съобщава Bloomberg.
Доставките на произведените в Китай автомобили Tesla се понижават с 0,9% през юни до 33 155 броя спрямо 33 463 броя през май, показват данни на Китайската асоциация на леките автомобили. Майските данни показаха 30-процдентен ръст спрямо април.
През юни общо 5017 електромобила Tesla са били изнесени, докато 28 138 превозни средства са доставени чрез местните канали за продажба. Обемът на износа рязко намалява спрямо предходния месец, когато от фабриката на Tesla в Шанхай са изнесени 11 527 автомобила, главно за пазарите в Европа.
Версията на Model Y със стандартен обхват се продава вече на цена от 276 000 юана (42 600 долара). Това е с около 20% по-малко от цената на базовата версия на ModelY с по-голям обхват, който може да измине 594 км с едно зареждане на батерията.
Най-новата версия, която досега се е предлагала в Хонконг, но не и в континенталната част на Китай, може да измине с едно зареждане 525 километра и, тъй като цената ѝ е под 300 000 юана, тя отговаря на условията за държавна помощ за автомобили, използващи нов вид енергия.
Цената на въпросната версия на Model Y е с 10% по-висока от тази на базовата версия на седана Model 3.
„Китайският пазар на автомобили с нов тип енергия е най-големият на света и първият извън САЩ, където Tesla развива местно производство“, изтъкват от концерна. Компанията ще „продължи инвестицията си в Китай и ще изпълни корпоративната си мисия за ускоряване на световния преход към устойчива енергия и подпомагане на реализирането на целта за въглероден неутралитет“, добавят от производителя на електромобили.
Tesla, за която Китай е вторият по важност пазар в глобален мащаб след САЩ, вече на няколко пъти понижи цените на редица версии на своите електромобили, за да стимулира продажбите. По-евтиният вариант на Model Y подчертава загрижеността на Tesla относно проблемите, с които компанията се сблъска в Китай през последните няколко месеца.
По време на изложението в Шанхай жена, закупила електромобил Model 3, се изкачи върху покрива на изложения автомобил Tesla, облечена с тениска „Спирачките не работят“. Тя твърди, че семейството ѝ е катастрофирало по вина на превозното средство. Случката бързо се разпространи в социалните платформи и насочи вниманието на местните регулатори към американския концерн.
Последваха редица критики от страна на регулатори и потребители относно отношението на персонала на концерна и опасенията около сигурността на превозните средства.
Китайският пазар е от ключово значение за амбициите за растеж на Илон Мъск, тъй като страната се превърна в най-големия пазар на електромобили в света, а правителството защитава индустрията, докато се стреми да постигне въглероден неутралитет до 2060 г.