Вносът на розе от Франция, Италия, Испания, Германия и Южна Африка в САЩ може да отприщи истинска война за място на рафтовете в американските магазини, което е добра новина за потребителите в страната, предава Ройтерс.
Миналата година износът на розе от Франция за САЩ се увеличи с 29% по обем и 38% по стойност според френските власти. Продажбите на розе от други страни в САЩ също са се увеличили.
"Интересът на потребителите е нараснал. Има повече и по-хубави розета в Калифорния от целия щат“, коментира Гладис Хориучи, която представлява калифорнийските винари и дъщерните им предприятия. „Това е добре за потребителите, защото имат по-голям избор“.
Френският винопроизводител Оливие Брун от Chateau de Brigue в Прованс посочва, че американските розета са различни от европейските на стил и вкус.
"Това е мъжко розе“, коментира Брун, отпивайки от чаша розе на Pedernales Cellars от Тексас. По думите му напитката му напомня на старите розета, които той самият е правил преди десетилетия.
Заради светлия черешов цвят на виното, той очаква то да бъде сладко, но подобно на неговото френско розе, то е много сухо.
„Това има много червени плодове. Не е лошо, но не е съвсем в нашия стил“, твърди Брун. Той описва розето от Прованс като сухо, свежо и изпълнено с аромати на пресни плодове.
Заедно Франция и САЩ консумират почти половината от годишните 594,4 млн. галона (22,5 млн. хектолитра) розе, произвеждани в света. Същевременно американците се радват на все по-голям избор от напитката в различни ценови категории. В централната част на Ню Йорк потребителите могат да избират между 1600 различни марки розе от всякакви страни – от Южна Африка до Австралия, посочва Sevenfifty.com.