IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Treasury Wine се връща към успеха чрез необичайни маркетингови кампании

Австралийската фирма продава скъпо вино, предлагайки намаления на хладилници и телевизори

11:46 | 27.02.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

За търговците на висок клас вина не е типично да предлагат намаления на стоки като хладилници и телевизори. За австралийската компания Treasury Wine Estates тази маркетингова стратегия обаче изглежда работи, пише Wall Street Journal.

Treasury Wine, най-големият листнат на борсата производител на вино след Constellation Brands, обяви, че приходите ѝ през втората половина на 2014 г. са нараснали с 8 на сто спрямо година по-рано. Оперативната печалба пък се е увеличила с 86% до 85,2 млн. австралийски долара (66,4 млн. долара), въпреки че нетната печалба е спаднала с повече от 50%.

Големият оборот е резултат отчасти от новите маркетингови кампании, насочени главно към по-високия клас марки, включително 69% намаление на винени хладилници с покупката на шест бутилки от луксозното вино Penfolds, направени през юли миналата година. Treasury Wine обяви продажбата на 12 хил. такива хладилници само в Австралия. Отстъпките помогнаха на компанията да продаде значително по-големи количества от виното. Благодарение на това вече предлага офертата в шест други страни.

Компанията предлага подобни оферти и с марки за масовия пазар като Wolf Blass, която предлага на клиентите големи отстъпки на LED телевизори във връзка със спонсорството на Световната купа по крикет в Австралия и Нова Зеландия.

По-високите приходи за полугодието, възлизащи на 934 млн. австралийски долара, подпомогнати от по-слабия австралийски долар и промяната във времето на излизането на новите бутилки на Penfolds преди Коледа, изглежда няма да се отразят толкова драматично. Резултатите обаче идват като облекчение, след като компанията преживя големи неуспехи през последните години, особено на пазара в САЩ. Проблемите на американския пазар се отразиха негативно на финансовите резултати на фирмата.

Главният изпълнителен директор Майкъл Кларк прекара последните няколко месеца в опит да съкрати корпоративните разходи, но увеличавайки бюджета за маркетинг, който да помогне за връщането на компанията към доброто представяне.

Базираната в Мелбърн компания е изправена пред редица трудности, откакто през 2011 г. се отдели от Foster's, която по-късно беше купена от SABMiller. През 2013 г., която беше особено лоша година за компанията, Treasury Wine значително надцени търсенето в САЩ на масовата ѝ марка Beringer и в крайна сметка се наложи да унищожи хиляди галони заради изтичане на срока на годност.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още