Въпреки че продажбите на френско шампанско се увеличават в САЩ от 2009 г. насам, най-голям успех в индустрията с пенливо вино отбелязва Prosecco.
Продажбите на сладкия и значително по-евтин братовчед на шампанското се увеличиха с 32% за 12 месеца. Това е пет пъти по-голям ръст от този на цялата индустрия с шампанско, според Nielsen.
Сега е особено важен период за производителите на пенливи вина. Повече от 20% от годишните им продажби в САЩ се случват през последните три седмици на годината, пише Wall Street Journal.
Продажбите на пенливо вино отбелязаха спад от почти 3 на сто в САЩ след рецесията, но бързо се възстановиха през 2010 г., когато се увеличиха със 7 на сто, сочат данни на Nielsen. От тогава досега годишният ръст е едноцифрен и се очаква и през тази година да остане такъв.
Между 2007 и 2009 г. доставките на шампанско в САЩ намаляха с 42 на сто до 12,5 млн. бутилки, тъй като икономическата криза доведе до спад в търсенето на скъпи напитки. Доставките не се върнаха към предишните си нива до 2011 г., а миналата година те достигнаха 17,8 млн. бутилки, което е значително по-малко от 23,3 млн. бутилки, доставени през 2006 г.
Бумът на пазара на Prosecco в САЩ започна преди около пет години, а от него се възползват компании като Zardetto Spimanti SRL и E. & J. Gallo Winery.
Другата причина мнозина да предпочитат Prosecco е, че то е по-евтината алтернатива на шампанското. Бутилка от напитката се продава средно за 12 долара в САЩ.
Същевременно Prosecco не е единственият конкурент на шампанското. Продажбите на испанската кава се увеличиха с 2,2% от 6 декември 2013 г. до 6 декември 2014 г.