Почти всяка втора бутилка вино в Германия се купува от „евтините“ магазини. Делът на Aldi, Lidl и Сие на пазара на вино през 2013 г. остава непроменен до 48 сто, съобщи Ернст Бюшер от Германския институт на виното (DWI) по време на Международния търговски панаир ProWein в Дюселдорф, цитиран от DPA.
Заедно със супермаркетите и хипермаркетите делът на търговците на храни на дребно като цяло е нараснал през последната година с един процентен пункт до 74 процента. Поради тенденцията към по-качествени вина средната цена се е повишила с 12 цента до 2,84 евро за литър.
Най-големият германски търговец на вино е станал дискаунтърът Aldi, казва Бюшер. Губещите от тренда според информацията на DWI са специализираните търговци, както и прякото закупуване от винарни.
„Ние установяваме, че все повече магазини на веригите за търговия на дребно се опитват да процъфтяват с добър набор от вина", каза управляващият директор на DWI Моника Ройле. През миналата година продажбите на вино на крайни потребители спадат леко с 2 процента до около 14,5 милиона хектолитра.
Обемът на изнесеното от Германия вино се увеличава с един процент до 1,3 млн. хектолитра. Една четвърт от общата стойност на износа от 334 милиона евро се пада на САЩ. Най-високи средни цени германските винопроизводители могат да постигнат в азиатските страни като Япония, Китай и Хонконг, където средната цена на германско вино е 4,33 евро на литър. Средностатистическата цена за износа обаче е само 2,58 евро за литър.