Близо 50 000 купувачи от 148 държави и 2 400 компании се включиха в 5-дневното изложение на вино Vinexpo, което се проведе в Бордо преди две седмици, съобщава Bloomberg. Събитието се случва веднъж на всеки две години.
Сред участниците бяха 16-те най-големи производители на вино от типа шато, включени в системата за класификация Graves, която е създадена преди 60 години. Повечето от тях произвеждат както червени, така и бели вина, а много от тях са евтини за качеството, което предлагат.
Розето се радва на особено популярност, като в момента на него се падат 9,2% от световния пазар според най-новото изследвание Vinexpo/IWSR. Сред най-добрите предложени на изложението вина от този вид бяха елегантното розе Domain Vacheron Sancerre от 2012 г. (28 долара) от долината на Лоара, соленото Maison Mont d'Azur Cloud Chaser Cotes de Provence от южна Франция, 2012 (25 долара за 750-милилитрова бутилка) и новото 100% мерло Rubis de Mayre Clairet, 2011 г., от Бордо.
На десетки щандове бяха изложени вина от типа розе в големи бутилки. През юли Maison Mont D'Azur Cloud Chaser Cotes de Provence ще дебютира с бутилка от 15 литра. "Има огромно търсене на наистина големи бутилки розе по плажните клубове в Сен Тропе", обяснява представителят на марката Ричард Продос.
Несъмнено сред хитовете на изложението бе Bollinger Experience - черен лакиран шкаф за 13 000 долара с трилитрова бутилка от любимото на Джеймс Бонд шампанско Bollinger R.D. Капакът се отваря с бутон, който разкрива бутилката от 2000 г., поставена в лъскава сребриста кофа за лед.
В света има само 50 такива комплекта, като те ще се предлагат в Лондон, Ню Йорк и Хонконг.
Китайците със сигурност набират сила, както като продавачи, така и като купувачи. По данни на Vinexpo в момента Китай е шестият по големина производител на вина в света, като се очаква производството на страната да нарасне с 40% между 2012 и 2016 г.