Регистрациите на нови изцяло електрически превозни средства в рамките на Европейския съюз (ЕС) през 2020 г. нарастват със 117,4% до 538 772 автомобила от 247 854 превозни средства през 2019 г. сочи проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА), което не включва данните от България.
Делът на задвижваните чрез електричество превозни средства в ЕС нараства до 10,5% от общите продажби в блока през 2020 г. в сравнение с отчетените през 2019 г. 3 процента.
В същото време през изминалата година делът на хибридните електрически превозни средства от общите продажби на нови автомобили в блока нараства до 11,9% спрямо 5,7 на стоп през 2019 г.
Въпреки че европейският пазар бележи цялостен годишен спад от 3 млн. превозни средства през 2020 г. заради разпространението на коронавируса и предприетите от правителствата мерки за неговото ограничаване, което в крайна сметка засегна търсенето на бензинови и дизелови автомобили, делът на конвенционалните превозни средства остава голям - 75,5%.
През четвъртото тримесечие на 2020 г. делът на електрическите превозни средства (изцяло електрически превозни средства и плъгин хибриди) и от общите продажби на нови автомобили нараства до 16,5%. Правителствените стимули, представени през изминалата година, за да стимулират търсенето, подкрепят мащабната индустриална трансформация към по-чиста енергия.
АСЕА
Бензинови и дизелови автомобили
В рамките на последното тримесечие на 2020 г. продажбите на бензинови и дизелови автомобили отбелязва значителен спад за ЕС. Регистрациите на нови дизелови превозни средства през разглеждания период се свиват с 23% до 730 837 броя, като голяма част от европейските пазари отчитат спад. В резултат на това делът на дизеловите автомобили се понижава от 30,5% през същото тримесечие на 2019 г. до 25,4 на сто, като за цялата година делът на този тип превозни средства се свива до 28% от целия пазар на блока.
Търсенето на бензинови автомобили претърпява още по-голям срив през четвъртото тримесечие – с 33,7%, до 1,2 млн. автомобила. Така пазарният дял на този сегмент в ЕС се понижава от 56,6% през последното тримесечие на 2019 г. до 40,6 на сто. Общо за 2020 г. делът на бензиновите превозни средства остава голям – 47,5%.
Автомобили с алтернативно задвижване
През последното тримесечие на 2020 г. регистрациите на нови автомобили с електрическо задвижване се увеличават с 262,8% до почти половин милион, като за първи път този тип автомобили надминава хибридните превозни средства по обем на продажбите.
Силното нарастване на търсенето на изцяло електрически и плъгин хибридни автомобили – съответно с 216,9% и 331 на сто, е подкрепено от държавните стимули за превозни средства с ниски нива на емисии. Поради тази причина най-голям ръст в продажбите на електромобили отчитат страните с най-щедри стимули, като Германия, например, регистрира около 500-процентен ръст на регистрациите през четвъртото тримесечие.
АСЕА
Продажбите на хибридни електрически превозни средства нарастват двойно през въпросното тримесечие – със 104,7% до 435 260 броя спрямо 2012 612 броя през същия период на 2019 г. По този начин техният дял на европейския пазар нараства до 15,1%.
От ACEA посочват че през 2020 г. за първи път са продадени над един милион броя хибридни и изцяло електрически превозни средства – съответно 1 182 792 броя и 1 045 831 броя.
АСЕА
Регистрациите на автомобили, работещи с алтернативни горива: етанол, пропан-бутан (LPG) и природен газ, се увеличават с 19,6% до 69 877 броя в ЕС през четвъртото тримесечие, като основна заслуга за ръста имат автомобилите с пропан-бутан, чиито регистрации нарастват с 69,5%.
Делът на превозните средства с алтернативно задвижване достига 34% към края на 2020 г., като за цялата година сегментът отчита увеличение в продажбите от 143,9% спрямо 2019 г.
С изключение на Кипър регистрациите на автомобили с алтернативно задвижване нарастват в рамките на ЕС.
преди 3 години щото повечето сме малоуумници с руски мозъци и ни броят за животни ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хмм ... БГ отсъства от повечето статистически данни . тук-там ни има из другите статистики в сайта на ACEA . според мен отговорът е един - не сме подавали необходимата информация в срок и затова отсъстваме . нашенска оправия ... :))) ... най-вероятно дори няма контактно лице , или ако го има е калинка , я зет я снаха на некой велможа ... мърлящина ...милароднакартинка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да бе, тия в АСЕА още не са научили кои държави са в ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години В тия хаспаруженни таблички що я няма нашата мила татковина, тя в ЕС ли е или на баба си у родовия тунел? отговор Сигнализирай за неуместен коментар