Надяваме се до края на деня да има резултати от вътрешното разследване, което Министерството на транспорта провежда във връзка с тежката катастрофа по жп линията София-Варна. Това каза транспортният министър Данаил Папазов в сутрешния блок на БНТ.
На 12 юли влакът от София за Варна дерайлира в района на гара Калояновец, Старозагорско. Вследствие на инцидента е починал машинистът на влака. От полицията в Стара Загора са уточнили, че са ранени общо 14 души.
Прегледани са локомотивите и жп вагоните, засега няма установена причина, която да е предпоставка за такъв тежък инцидент, каза Папазов.
По думите му евентуалната причина е бързата скорост. Нормалната е 110 км/ч, но точно в участъка, в който е дерайлирал влакът, допустимата е 40 км/ч.
„Според нас в този участък влакът се е движил с по-голяма скорост“, обясни Папазов.
Целият ремонт на участъка ще е в рамките на хиляди левове, каза министърът, който обаче не уточни какъв ще е точно размерът на сумата.
В момента най-тежко е състоянието с двете жп стрелки, които са много модерни и скъпи, а сега са практически унищожени, поясни той.
Папазов допълни, че в момента се прави обществена поръчка, която с капиталовия трансфер, който е 30 млн. лв. за тази година, започва програма за обновление на състава на българските държавни железници. Обновлението включва покупка на вагони и локомотиви. Проектът трябва да започне да се изпълнява в началото на следващата година, поясни министърът.
„Доста отдавна не сме имали толкова тежък инцидент в жп сектора с пътнически влак. Въпреки това мисля, че жп транспортът си остава един от най-надеждните", каза Папазов.
преди 10 години До колкото ми е изевстно, модерните ЖП стрелки са за скорост от 100 км/ч. Тия за скорост 40км/ч въобще не трябва да се използват там, където минават пътнически влакове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар