“Има обективни причини за този ръст, през март много голяма част от физическите търговски обекти бяха затворени и търговците осъзнаха, че трябва да се насочат към онлайн търговията”, поясни тя и потвърди, че процесът за дигитализация се катализира от пандемията.
По думите ѝ голяма част от консервативните търговци са се пренасочили към онлайн продажби, което е довело до положителното развитие. Тя посочи, че малкият бизнес е продавал през платформи и след комуникация с клиентите през Viber, Messenger и други канали. Тя отбеляза и ръст на потребителите, които ползват онлайн търговията.
Найденова съобщи, че в сегмента на хранителните стоки ръстът е 100%. Увеличение между 40 и 60% има и при продажбите на хранителни добавки и витамини, толкова е ръстът и при електрониката, и при почистващите препарати.
„Досегашните лидери в онлайн продажбите обаче не се радват на широк интерес от потребителите, отчитайки сериозни загуби“, коментира още Найденова.
Според нея много голям спад има в продажбите на дрехи и аксесоари, както и в онлайн услугите от туристическия и авиационния сектор. Въпреки това представителите на онлайн бизнесите се надяват в края на годината да отчетат двуцифрено покачване в електронната търговия.
Освен повишаване на интереса на потребителите към онлайн пазаруването, Българската Е-комерс Асоциация отчита и ръст при плащанията с кредитни и дебитни карти.
“Виждаме нарастване на броя на плащанията до около 32%, като се надяваме процентът да се увеличи”, информира председателят на Българската Е-комерс Асоциация.
Кое руши доверието на потребителите при онлайн търговията?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.