Опитите на Square да оптимизира бизнеса си се простират до там, че компанията дори е създала пробен ресторант в централата си, с който да изпробва новия си продукт, наречен Open Tickets. В част от Restaurante 9, както Square са кръстили заведението, има черна дъска, на която служителите пишат какво според тях може да се подобри в приложението. Например липсваща функционалност за промяна в резервациите, отмяна на поръчки и различни алергии на клиентите. Освен таблетите, които всеки от обслужващия персонал ползва, доказателствата, че това заведение използва софтуера на Square липсват. Поръчките се изпращат от таблета до принтер в кухнята, клиентите плащат само с помощта на телефона си, а накрая просто получават хартиена разписка.
Идеята на Square е да подобри комуникацията между сервитьорите и готвачите по изцяло дигитален път. От компанията осъзнават, че готвач с изцапани ръце, няма никакво желание да борави с iPad по време на пиковите часове, когато е затрупан с поръчки. Затова системата използва традиционна хартия и принтер.
Open Tickets е само част от бъдещ набор услуги, които трябва да улеснят живота на търговците, ресторантьорите и ангажираните в сферата на услугите като цяло. Eкипът на компанията загатва за бъдещи продукти, включващи приложения за трупане на точки, награди и реклама. Ражарам дори говори за представянето на продукт, наречен Square Capital. Тъй като компанията има ясна и точна информация за продажбите на всеки търговец, тя ще може да отпуска заеми, а в замяна предприемачите ще осигуряват процент от бъдещите продажби, докато заемът не бъде изплатен. Square вече е провела тестове на подобна система, които са били приети много добре от търговците, така че това със сигурност ще е един от бъдещите продукти на компанията.
Имайки предвид огромния списък от продукти, които Square подготвя - Market, Cash, Feedback, Invoices, Order, Open Tickets, Capital, Dashboard, Appointments – е лесно човек да се запита дали компанията не се намира в състояние на паника. По-коректно е обаче да се каже, че тя се бори.
Фриар, главният финансов директор на Square, казва, че компанията има достатъчно пространство за експерименти. Например Square Cash позволява на клиентите да обменят пари безплатно чрез електронната поща или чрез мобилно приложение. Услугата не се вписва в основната стратегия за работа с търговци на компанията и трупа единствено загуби (често около 25 цента на транзакция), но Фриар е оптимист. И не без основание – само за 8 месеца Cash се превръща в един от най-големите играчи в обмена на пари между физически лица в света, навлизайки в територията на гиганта Western Union.
Може би единствено в Силициевата долина е възможно успехът да е толкова неприятен. Навсякъде другаде по света, създаването на устойчив бизнес би се счело за значимо постижение. Не и в Калифорния, където на посредствеността се гледа с отвращение.
Ако Square успее да измисли начин, който да промени живота на повече хора, това би било решението на проблемите й. Междувременно Дорси трябва да се примири с това да улеснява живота на собственика на намиращото се наблизо кафене. А може би това не е толкова тежка съдба в крайна сметка?