IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Телевизията е предпочитаният канал за позициониране на игралните оператори

Няколко компании се отличават със стратегия, която не залага на телевизионна реклама

14:18 | 16.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Игралната индустрия в България има няколко канала за реклама, като телевизията е сред предпочитаните за позиционирането им. Според данни на ГАРБ браншът е инвестирал над 170,2 млн. лева в телевизионна реклама през 2022 г., когато се проведоха много значими спортни събития, като Световното първенство по футбол в Катар и Зимните олимпийски игри в Китай.

Факт е, че след Световното по футбол тв рекламите на операторите от игралната индустрия значително намаляха, а и в края на 2022 г. всички лицензирани и действащи в страната към онзи момент компании подписаха Меморандума за отговорна реклама на хазартни игри в края на 2022 г., с което се саморегулираха по отношение комуникирането на продуктите си.

Данни

От данните на ГАРБ става ясно, че има компании, които почти не използват телевизионната реклама, за да се позиционират на пазара на хазартни игри. Такива са публичната компания "Телематик Интерактив България" АД (която държи лиценза на бранда Palms Bet), SB Entertainment, BWIN, Alphabet Gaming, Sesame и Bet365. Според цитираната статистика това са хазартните оператори с най-ниски разходи за телевизионна реклама през 2022 г. и първото тримесечие на 2023 г.

Особено се отличават SB Entertainment, BWIN, Alphabet и "Телематик Интерактив България" АД, които са с най-ниски разходи по това перо.

От финансовия отчет на публичната компания "Телематик" става ясно, че средствата, които компанията би похарчила за телевизионна реклама, се инвестират в обществени каузи, свързани със спорт и култура, както и в кампании за отговорна игра.

За цялата 2022 г., с проведените мащабни спортни събития, брутните инвестиции в телевизионна реклама на SB Entertainment са 750 лева. Следват я Alphabet с 4,2 млн. лв., Palms Bet с 4,6 млн. лв., BWIN с около 4,6 млн. лв. Bet365 и Sesame са вложили по малко над 8 млн. лева.

В същото време най-големият рекламодател от хазартните оператори е похарчил над 56,2 млн. лева за миналата година, а втората компания по този показател – над 34,4 млн. лева.

За първото тримесечие на тази година данните са още по-красноречиви - „Телематик Интерактив България“ харчи под 2 хил. лева за телевизионна реклама, според данни на ГАРБ.

Подкрепа за спорта и културата

След по-внимателен анализ на данните в отчетите става ясно, че публичната „Телематик“ вместо в телевизионна реклама е вложила повече средства в спорт и култура. Компанията е генерален спонсор на ПФК „Левски“ АД. Спонсорира също баскетболен клуб „Левски“ и над осем местни професионални футболни клубове, различни индивидуални спортисти, Българската федерация по художествена гимнастика и Българската федерация по шахмат.

Дружеството подкрепя и Фондация „Академия „Аскеер“ към Театъра на Българската армия.

Прозрачност и публичност

„Телематик Интерактив България“ е публична компания, листната на Българската фондова борса (БФБ). Като такова дружеството следва да покрие определени критерии за публичност и прозрачност, за да удовлетвори очакванията на настоящите и потенциални инвеститори.

Компанията се листна на БФБ преди една година и за по-малко от шест месеца търговия на борсата намери място сред 40-те най-ликвидни дружества, включени в индекса BGBX40. С присъствието на БФБ дружеството изпълнява ангажимента си за максимална прозрачност и откритост както по отношение на операциите си в България и чужди пазари, така и за останалите каузи, които подкрепя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:18 | 16.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Специални предложения виж още
Финанси виж още