Антонио Григоров е Мениджър "Човешки ресурси" в "Сайтел България". Завършил е в University of Strathclyde (Глазгоу, Великобритания) със специалност "Управление на човешките ресурси". След дипломирането си става част от голяма френска компания с офис в Глазгоу. Антонио има богат професионален опит в банковия сектор и аутсорсинг индустрията. Преди да заеме позицията си в "Сайтел България" е бил мениджър "Подбор на персонала и работодателска марка" на TBI Bank, отговарящ за България и Румъния.
Кое е най-важното лично качество, което търсите в кандидатите за работа и какви са процесите по подбор на персонал в „Сайтел“?
Непрекъснато имаме нужда от хора, които са гладни за знания и нови предизвикателства, защото в „Сайтел“ даваме възможността на всеки наш служител да се развива и да расте заедно с нас. Новото ни работодателско послание „Учи, води и расти“, което обявихме в началото на декември съдържа основното ни обещание към всеки настоящ и бъдещ наш служител за това какво можем да му предложим и какво може да очаква от нас като работодател.
Относно подбора, имаме обща оперативна рамка на работа, която се нарича GOS, съкращение от Global Operating Standards, т.е. нашите глобални оперативни стандарти. Тя ни дава възможност да бъдем консистентни, но и гъвкави, т.е. имаме процесите, но те са създадени така, че да можем да ги адаптираме оптимално спрямо конкретната ситуация и различните пазари и позиции. Това ни прави уверени, че можем лесно да постигаме целите си и да бъдем конкурентни в днешния динамичен пазар на труда.
Как се отрази пандемията и създалата се ситуация на пазара на труда? Какви мерки предприехте, за да отговорите на промените, и има ли ефект от тях?
Пандемията ни свари донякъде неподготвени, но не напълно, защото вече имахме доста служители, работещи от вкъщи в цяла България. Мерките, които предприехме, бяха навременни и категорични. Преходът от работа в офиса към работа вкъщи протече доста плавно, нашите служители се чувстваха спокойни и работните процеси продължиха невъзпрепятствани. Съответно създадохме и сигурна работна среда за служителите, които нямаше как да преместим поради спецификата на работата им. Успяхме да приложим доста бързо всички мерки, препоръчани от Световната здравна организация, във всичките ни офиси.
Създалата се ситуация на пазара на труда до голяма степен е благоприятна за нас, тъй като се наблюдава голям брой хора, които се преквалифицират – например такива, които са били заети в сферата на туризма, една от най-засегнатите в момента, и които се прехвърлят в нашия сектор. Адаптацията на подобен тип кадри е доста бърза, защото имаме проекти, които обслужват клиенти от тази сфера.
Какво е мнението Ви за виртуалния подбор на таланти и използвате ли онлайн инструменти?
Пандемията допринесе изключително много за ускоряването на дигиталицията на процесите по подбор на таланти. Преди това се говореше много за виртуалния подбор, но не се случваше толкова масово. Той ни дава свободата да назначаваме таланти от различни населени места в страната, направи процеса по-бърз и по-адекватен спрямо нуждите на самите кандидати.
Сега е невъзможно да пропуснем таланти, които са важни за нас и които можем да интервюираме от всяка точка по света. Стремим се да намерим правилния баланс между традиционните и иновативните похвати за подбор, сред които е и nPloy. Не е работещо, нито желателно да се захвърлят едните за сметка на другите, затова е изключително важно да се подхожда стратегически и да се използва подходящия микс от двете.
Споделихте, че „Сайтел“ използва nPloy като инструмент за обявяване на нови възможности и намиране на подходящи таланти. Какво е мнението ви за платформата? Какви са предимствата ѝ и с какво ви улеснява?
Ние сме едни от първите ѝ партньори и виждам как тя се развива и се променя спрямо нашите нужди. От самото начало nPoy се вслушват в нашата обратна връзка, което е и най-доброто доказателство за високото ниво на нашето партньорство. Много бързо и успешно развиха платформата, което привлича все повече клиенти като нас, но и кандидати за работа.
Предимството на платформата е, че лесно се работи с нея, регистрирането става бързо, директно през приложението, като кандидатите виждат само информацията, която им е нужна спрямо техните лични изисквания за професионална реализация. Това улеснява и нас, защото специалистите ни по подбор трябва да отделят доста по-малко време да филтрират получените кандидатури. nPloy върши тази работа – до нас достигат по-малко кандидати в сравнение с други платформи, но те са много по-качествени.
При работа с кандидати от nPloy ‒ как протича процесът, използвате ли предоставените от платформата възможности за контакт?
Процесът е доста улеснен. Всичко е на едно място. Цялата комуникация между специалистите по подбор и кандидатите се случва в самата платформа – лесна, директна и приятелска комуникация между двете страни, което ускорява подбора. Получаваме точна информация за кандидатите във всеки момент, виждаме много ясно с какви умения разполагат и ние какво можем да предложим в замяна. Много е важно самият процес по подбор да бъде двустранен – не само ние да харесаме кандидатите, но и те да харесат нас. Затова е нужна добра и ефективна комуникация, като чрез nPloy успяваме да го постигнем.
Имате ли вече нает човек чрез nPloy?
Имаме няколко успешни истории на служители, които сме наели чрез nPloy за позиции с немски и английски език. Успяхме да намерим правилните хора и сме изключително доволни, че платформата ни дава все повече и повече добри кадри.