За пета поредна година най-успешните български компании ще имат възможност да участват в конкурса „Най-добра българска фирма на годината“.
Инициатор на проекта е Fibank (Първа инвестиционна банка). Мисията на конкурса е да фокусира общественото внимание върху примерите за устойчив бизнес, да поощри силните бизнес идеи и добрите бизнес практики.
Предвид индикациите за икономическо възстановяване тази година акцент в надпреварата ще бъде потенциалът за развитие на българските фирми. Високо ще бъдат оценени компаниите, които показват възможности за справяне в конкурентна среда в страната и извън нея, както и потенциал за навлизане на нови пазари - у нас и в чужбина.
Членове на журито са водещи имена от бизнеса и медийните среди у нас: Васил Христов – главен изпълнителен директор на Fibank, Венелина Гочева - управител на Медийна група България Холдинг, Лъчезар Богданов - управляващ партньор в „Индъстри уоч“, финансистът Емил Хърсев, социологът Кънчо Стойчев и главният редактор на сп. „Forbes“ - България Йордан Матеев.
Задължително условие за участие на фирмите в конкурса е те да имат български капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд.
Инициативата „Най-добра българска фирма на годината“ отбелязва постоянно нарастващ интерес сред българските компании. През 2015 г. за приза се състезаваха 240 фирми, а очакванията на организаторите са през 2016 г. тази бройка да бъде надскочена.
В миналогодишното издание имаше най-много участници от проектантските и строителните фирми, следвани от текстилната индустрия, производители на зърнени, маслодайни и бобови растения, животновъди, производителите на мебели, бетонови смески, ел. инсталации, климатични системи и захарни изделия. В сферата на услугите се откроиха като най-активни хотелиерите и фирмите за транспортни услуги.
Желаещите да участват в конкурса фирми е необходимо да попълнят кратък въпросник на сайта на инициативата: http://www.naidobrafirma.bg/Questionnaire. Конкурсът приема заявки от 1 септември до 17 октомври 2016 г.