IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вин Морар: Най-важното за всеки предприемач е да има идея!

„Продавайте на потребителите си онова, което те искат, а не онова, от което имат нужда“, съветва консултантът

09:25 | 05.10.12 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Вин Морар:&nbsp;Елиминирайте йерархията във вашата организация! <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Вин Морар: Елиминирайте йерархията във вашата организация! Снимка: Investor.bg

90% от хората в даден момент от живота си мислят за свой бизнес, но само 12% го започват. Този извод от проучване цитира в началото на изложението си предприемачът и консултант Вин Морар, по време на специалното издание на Клуб Investor.bg с негово участие.

„Лично аз не мога да си представя друго име до понятието „успешен предприемач“, освен това на Вин Морар. Знаете колко досадни са идеите ни, които човъркат главите ни понякога, но най-прекрасното е, когато те се случат. А Вин има голям принос за това, те да се случат в моя живот“. По този начин Нели Бенова, основател и управляващ директор на Аpeiron Communication, консултантска фирма в сферата на PR и комуникации, представи пред широката публика Морар.

А той грабна изпълнилата залата аудитория от първата минута на изложението си, започвайки с личния си опит на едно от десет деца в семейството на беден индийски имигрант в Манчестър, и не пусна вниманието ѝ до края на продължилата над два часа лекция.

„Трябва да поемате рискове в живота си, ако искате да сте успешен предприемач. На 14 години аз продадох на търг моето собствено колело, като дори самият аз наддавах за него. Разбирате ли – аз играх срещу собствените си интереси, за да спечеля повече пари“, призна Морар.

„Най-важното за всеки един предприемач, независимо къде се намира по света, е да има идея, която да рефлектира върху клиентите. Когато имаш идея, трябва да имаш и способност да я осъществиш, но и да управляваш бизнеса след това – точно тук много предприемачи се провалят. Повечето хора, желаещи да стартират бизнес, включително и в България, тръгват директно от суровата идея да търсят финансиране, или бързат да стартират бизнеса си. И правят генерална грешка, като не валидират идеята си, преценяйки дали и колко клиенти ще има тя, предупреждава предприемачът.

А кои са причините за провала? „Например – неразбиране на целия бизнес. Предприемачите често не разпознават правилно времето на старта и се осмеляват за това твърде рано. Често преувеличават обема на пазара или просто не рекапитализират средствата“, каза още Вин Морар, анализирайки примери от богатата си практика. „Продавай на потребителите онова, което искат, а не онова, от което имат нужда, или което мислиш, че е добро за тях“, сподели друга от мантрите си бизнес гуруто.

Предприемач и в съществуваща компания

„Йерахията е антоним на предприемачеството, тя създава бюрокрация. Така че елиминирайте йерархията във вашата организация, колкото и скандално да ви звучи това. Насърчете служителите си да намерят клиентите, като клиенти може да са колегите и дори самият шеф. Откажете се от срещите – те губят време. Вместо това насърчете служителите си да пращат имейли, ако имат важна информация за споделяне. И премахнете длъжностната характеристика. Днес, в света на предприемачеството, това е минало. Дайте им проекти, а не само задачи и отговорности“, посъветва мениджърите в залата Морар.

А най-важното според него е оценката. Добрите служители-предприемачи задължително ще искат да видят, че са оценени – чрез пари, отпуска, почивка или повишение.

Вин Морар имаше съвети и към служителите. Според него те трябва да разберат какъв точно им е приносът за приходите на компанията. Понякога служителите не трябва да питат за разрешение, за да свършат нещо, а директно да действат. А ако сбъркат – просто да се извинят, казва още Морар. И посъветва още служителите да работят само с най-добрите, да си намерят добър ментор, защото това би вдигнало качеството на работата им.

И накрая извлече най-ценната поука от опита си – фокусирайте се върху важните неща, а не върху спешните!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
vesskogm
преди 11 години
Да продаваш желания, а не потребност, звучи на пръв поглед доста лесно реализуемо. Да накараш обаче хората да желаят точно твоите продукти или услуги, ..... това вече е изкуство на което малцина са способни.Аз лично намирам темата за интересна и ценна, с оглед не само на чутото, но и най-малко за това, че човек трябва да се докосва колкото се може по-често до умове и хора които са успели по един или друг начин , ако иска един ден самият той да бъде един от тях!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 11 години
- Всичко това може и да е вярно но, изпуснеш ли да се подготвиш за това, от което клиентите имат нужда, сам подкопаваш устоите си: Нуждите могат да се превърнат в желания, докато желанията /особено, породени от модни тенденции и други стремежи да се докараш като останалите/ могат да секнат, както са се и породили, за един ден. Например, зимно време, за една дреха да е топла е по-важно от цвета И, за автомобила, да се движи, по-важно от марката, а, за дома Ви здравината на вратата и сигурната брава са по-важни от модела на чергата пред тях.Накратко, и тук, балансът е важен - който го пренебрегва, може да пострада.Нещо такова: -Слушайте успелите но, ВНИМАТЕЛНО И ВСЕОБХВАТНО.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
ale1
преди 11 години
Продавайте на потребителите си онова, което те искат, а не онова, от което имат нужда, съветва консултантът................................. Прав 100 %подобно нещо казваше и покойния Стив Джобс - Хората НЕ знаят какво искат , докато не им го покажеш ;)-----ние искаме чудеса и на всеки четири год ни ги показват.......и винаги сме късопаметни
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още