Оценката на икономическата ефективност на изграждането на тунел под Шипка е „предизвикателство, независимо от реалностите“, каза инж. Юлиан Тюфекчиев, директор на Мотт МакДоналд България ЕООД, по време на Клуб Investor.bg.
Той даде пример с хипотетичен проект, във връзка със значението на участието на компания, управляваща строително-инвестиционните проекти при всяка една инвестиционна идея.
В случая става дума за оценка за евентуален проект за тунел, която той е правил преди няколко години във връзка със запитване от страна на японски инвеститор.
Тюфекчиев уточни, че оценката е правена при множество неясни параметри и без участието на компания, играеща ролята на ръководител проект.
Въпреки това неговият екип е доказал „отзад напред, с много техническа фантазия“ как проектът може да бъде ефективен.
Той каза, че предвидените капиталови разходи за проекта тогава са били около 100 млн. долара.
В края на 2000 г. имаше информация, че японски инвеститори предлагат кредит от 120 млн. долара за изграждането на тунел под Шипка, заедно с други по-малки инфраструктурни проекти. През последните години за евентуална инвестиция на съоръжението се посочват суми между 250 и 440 млн. лв.
„Слава Богу в този си вариант проектът не се реализира“, каза Тюфекчиев относно идеята отпреди години, тъй като за нея е имало различни неизвестни и трудности.
Преди месец министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова каза, че решение за строежа на тунела се очаква да бъде взето през март 2012 г.
Вижте видеото от Клуб Investor.bg с инж. Тюфекчиев:
Клуб Investor.bg се осъществява благодарение на:
Emporiki bank Credit Agricole Group, генерален спонсор
С подкрепата на FairPlay Properties REIT
преди 13 години Тунела е крайно необходим! И за ЖП и автомобилния транспорт. Това ще тласне региона напред неимоверно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ще стане, но когато София стигне градове като Париж да речем по инфраструктура. Първо София а останалата част от страната кучетата е яли!:))).. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Крайно време е да се изгради този тунел.А не само да се говори от години без да има на практика развитие по въпроса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар