Изграждането на нов филмов франчайз е далеч по-трудно от подмладяването на 16-годишен такъв, както показват резултатите от бокс офис класацията в Северна Америка, пише Wall Strеet Journal.
"Спонджбоб: Гъба на сухо“, филм, базиран на анимационен сериал, дебютирал през 1999 г., оглави боксофиса в САЩ и Канада през този уикенд, събирайки 56 млн. долара през дебютните си два дни, сочат данни на Paramount Pictures.
Междувременно два високобюджетни филма, първоначално считани като начало на поредици, не показаха невероятни резултати. „Пътят на Юпитер“, режисиран от брата и сестрата Лана и Андрю Уашовски, дебютира този уикенд и генерира 19 млн. долара. Фентъзи екшънът „Седмият син“ пък дебютира с едва 7,1 млн. долара.
И двата филма отдавна са известни като проблемни холивудски проекти. Warner Bros. първоначално обяви, че филмът ще излезе през февруари 2013 г. След това премиерата му беше отложена два пъти заради повторни снимки и проблеми с визуалните ефекти.
Базираният на фентъзи книги „Седмият син“ струва около 100 млн. долара и един от няколкото бъдещи франчайза на Legendary.
“Пътят на Юпитер“, в който участва Чанинг Тейтъм, трябваше да излезе по кината миналия юли, но се появи чак миналия уикенд заради допълнителни снимки и дейности. Решението на Warner да пусне лентата в един уикенд със „Седмия син“ на Universal е разглеждано в Холивуд като директен сблъсък между две проблемни продукции.
Представителите на Warner и Universal твърдят, че са разочаровани от представянето на филмите им на вътрешния пазар.
Двете ленти се представят малко по-добре в чужбина, където „Седмият син“ спечели 83,6 млн. долара до момента, а „Пътят на Юпитер“ - 32,5 млн. долара. И все пак това не е достатъчно, за да им донесе истински финансов успех.
Доскоро почти не се шумеше около излизането на „Спонджбоб“ - вторият филм, базиран на анимационния сериал на Nickelodeon. Първата лента излезе през 2004 г. и събра 85 млн. долара.
Но новият филм, който комбинира ръчно рисувана и компютърна анимация, както и няколко живи действия, е подкрепен от голяма маркетингова кампания и е по-популярен сред публиките. Заместник-председателят на Paramount Роб Мур отбелязва, че късните прожекции се радват на успех, което показва, че младите хора, израснали със „Спонджбоб“ ходят да гледат филма и той не е посещаван само от семейства през деня.
По думите на Мур ранните индикации са, че новият филм за Спонджбоб, който струва около 75 млн. долара, ще се представи добре в чужбина. Той вече е събрал 11 млн. долара през дебютния си уикенд в Мексико. За сравнение предният филм от поредицата генерира 3 млн. долара при излизането си на същия пазар.
"Спонджбоб: Гъба на сухо“ разкрива новата стратегия на Paramount за анимациите. През 2012 г. студиото прекрати шестгодишната си връзка с DreamWorks Animation. Дебютът на „Спонджбоб“ се оказа по-добър от този на последните шест филма на DreamWorks.
Мур твърди, че Paramount ще пуска по един нов анимационен филм за семейства поне веднъж годишно.