Heineken NV увеличи дивидентите за своите акционери с 24% и обеща още ръст на продажбите и приходите тази година. Третият най-голям пивовар в света след Anheuser-Busch InBev SA и SABMiller PLC, обяви дивидент от 1,10 евро на акция, спрямо 0,89 евро година по-рано.
Очаква се и акционерите да получат по-големи парични плащания в бъдеще. Досега дивидентите бяха между 30% и 35% от печалбата, но Heineken ще ги повиши до между 30% и 40%.
Силното търсене за премиум бирите с висок марж на печалба на холандския пивовар помогна за доброто представяне през 2014 г., пише The Wall Street Journal. Компанията обяви 11% ръст на печалбата от 1,52 млрд. евро спрямо 1,36 млрд. евро година по-рано. Нетната печалба бе малко под очакванията на анализаторите. Приходите се повишиха с 0,1% до 21,2 млрд. евро.
Продажбите на бира през миналата година се увеличиха в Африка, Близкия Изток, Америките и Азия. В западна Европа те останаха като цяло без промяна, а в източна Европа отбелязаха спад.
Базираният в Амстердам пивовар притежава голям брой световни марки бира, които включват Heineken, Amstel и Murphy's. В България международния концерн притежава „Загорка“ АД, която произвежда популярните марки бира Ариана, Загорка и Столично. Сделката по придобиване на едноличен контрол в "Загорка" приключи в края на миналата година.
„Въпреки че очакваме бъдеща волатилност в развиващите се пазари и дефлационен натиск през 2015 г., ние сме уверени, че ще постигнем допълнителен ръст в идващата година“, заяви главният изпълнителен директор Жан-Франсоа ван Боксмеер.
Холандският пивовар подобри представянето си насред нарастващия натиск за консолидация на световния пазар на бирената индустрия. Миналият септември Heineken отхвърли предложение от SAB Miller за обединение на бизнесите им в сделка, оценяване на 40 млрд. долара. Марката бира Heineken е силно желана, тъй като се продава (често с голяма надценка) в повече от 100 държави.
Heineken заяви, че фокусът е върху контролирането на разходите, което е помогнало за овладяване на често волатилните търговски условия, най-вече през втората половина на годината. Пивоварът е голям доставчик в Русия и Нигерия, чиито експортно ориентирани и богати на петрол икономики понесоха сериозен удар от спада в цената на петрола от миналото лято насам.
Производителят на бира планира да повиши разходите си за маркетинг и реклама като процент от приходите тази година. През 2014 г. от компанията отделиха 13%.
Още видео материали вижте в Bulgaria On Air