Търсенето на американски петрол в Азия расте, като енергийната криза увеличава стойността и на други сортове, които се ценообразуват спрямо Брента.
Китай и други азиатски купувачи „прилапват“ танкери американски сортове за доставка през ноември и търсят още за доставка през декември, съобщават трейдъри. Повечето купувачи търсят сортове, които наскоро поевтиняха до най-ниските си равнища от над година, стимулирайки продажбите с допълнителни квоти за внос на милиони тонове.
Широк спред между фючърсите на Брент и West Texas Intermediate ще улесни увеличаването на американския износ, посочва Елизабет Мърфи, анализатор на ESAI Energy LLC за Северна Америка. Сортът WTI се търгува с поне 3 долара по-евтино от август насам.
Нарастващият апетит на Азия за американски петрол става факт на фона на масово възстановяване на търсенето на горива за сухоземен и морски транспорт преди зимните месеци, когато със сигурност ще има и по-голямо търсене от страна на енергийния сектор.
В петък цената на Брента мина прага от 85 долара за барел след месеци на съкратен добив от ОПЕК заради ефектите от пандемията. По-рано през седмицата саудитският енергиен министър принц Абдулазис бин Салман отново подчерта, че е необходимо ОПЕК и съюзниците ѝ да предприемат постепенно възстановяване на производството.
Елизабет Мърфи очаква около 700 хил. барела на ден допълнително търсене на петрол от Европа и Азия тази зима заради преминаването на места от природен газ на петрол. С помощта на разликата в цената между WTI и Брент американският износ този месец трябва да достигне до 3,1 млн. до 3,12 млн. барела на ден – увеличение спрямо 2,6 млн. барела миналия месец, допълва тя.
Но с настъпването на зимния сезон и в САШ увеличеното търсене в чужбина ще означава и по-голяма конкуренция за американските рафинерии. Ураганът „Айда“ вече причини загуба в доставките от 30 млн. барела, като част от производството ще бъде възстановено едва през следващата година.