Закъсненията по веригите на доставка, които разтърсиха пазарите на суровини и тласнаха цените на алуминия до 13-годишен връх тази седмица, най-вероятно няма скоро да отшумят, съобщава Bloomberg.
Това е посланието на производителите, потребителите, търговците и доставчиците на алуминий по време на най-голямата годишна конференция, засягаща сектора, в Северна Америка.
Алуминият поскъпна с 48% от началото на тази година на фона на нарастващото търсене, затрудненията при транспортирането и ограничаването на производството в Китай, което разпали опасенията за инфлацията и причини голямо главоболие на производителите на потребителски стоки, изправени пред влошаващия се недостиг на суровини наред с рязкото увеличение на разходите.
Закъсняващите доставки ще продължат да притискат индустрията през по-голямата част на 2022 г., предупреждават много от участниците в конференцията, като някои прогнозират, че ситуацията може да се задържи до пет години преди да се разрешат проблемите.
Глобалните вериги на доставка, чийто гръбнак са контейнеровозите, изпитват затруднения да отговорят на темпа на търсенето на стоки и суровини и да преодолеят смущенията при работната ръка, причинени от разпространението на делта варианта на коронавируса.
„За нас това е хаос и като гледаме напред към 2022 г., за съжаление не виждаме това да отмине скоро“, признава Майк Кьон, главен изпълнителен директор на Commonwealth Rolled Products, на срещата Harbour Aluminium в Чикаго.
Commonwealth произвежда алуминиеви продукти с добавена стойност, които продава на автомобилната индустрия, която се е сблъскала с други проблеми, свързани с недостига на полупроводници.
алуминий
Няколко участници на конференция заявиха, че недостигът на работна ръка е най-големият им проблем и нямат представа кога ситуацията ще се подобри.
Нарастването на цените на алуминия се случва, когато производителите и потребителите договарят годишните договори за доставка. Купувачите се въздържат възможно най-дълго от сключването на споразумения, тъй като транспортните премии са големи. Те също така очакват индикации за това дали Русия, вторият по големина производител на алуминий в света, ще запази високи таксите за износ през следващата година, коментира Хорхе Васкес, управляващ директор на Harbour Intelligence.
Всичко това може да сигнализира за по-нататъшно увеличение на цените. Harbour Intelligence предоставят бича прогноза за цената на алуминия през следващата година, която ще достигне средна стойност от 2570 долара за метричен тон. Това е с около 9% повече от средното ценово ниво за тази година.
Harbour също така изчислява, че така наречената премия на Средния Запад, сумата, добавена за доставяне на метала до Средния Запад в САЩ, ще скочи до рекордно високите 40 цента за паунд (0,45 кг) през четвъртото тримесечие, което би представлявало увеличение от 185% спрямо края на 2020 г.
преди 3 години Хаахаха!!! Ти ли точно за капитализма дитирамби запя бре, *** зелена?! Същите петолъчкаджии сте като онез, само дето ваште са на син фон за заблуда на верващите в Дедо Коледа . . . ;) :lol: Ударно строите комунизма вие, зелените талибанчета - с комисии и комисари, с директиви и декрети . . . Единствената разлика между вашта и онази Комисия (на Зиновиев и Троцки) е победилата през годините умерена комунистическа доктрина над революционното крило - въпрос на еволюция, но всъщност - на доста комформизъм. Иначе с пълна сила се строи Новото Чисто, Светло и Справедливо Зелено Бъдеще . . . Само малко промяна в цветната символика . . . ;) :lol;: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години на пазара няма излишък в момента , а недостиг . никой никъде не твърди , че всеки ще може да си позволява всичко ... и понеже потребители много , а ресурси и хора които да произвеждат смислени и качествени неща малко , търси се равновесна точка с цената ... е и дядя вова ще ти каже , пробвахме със социализъм и равенство , не се получи , та затова сега е пак капитализъм и неравенство ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Краха е близо,всичко това като проценти не може да бъде прехвърлено на пазара до крайния потребител,поради простата причина,че реалната икономика не може да генерира такава висока производителност и потребителита да имат толкова висока платежоспособност за такива кратки периоди от време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар