Американската петролна компания Exxon Mobil Corp. заедно със своя конкурент Chevron Corp. търсят начин да спестят разходи като произвеждат „зелени“ продукти в своите съществуващи съоръжения за рафиниране на петрол, споделят пред Ройтерс източници, запознати с плановете на концерните.
Двете най-големи американски петролни компании искат да произвеждат устойчиви горива без да инвестират милиарди долари в изграждането на нови съоръжения или в преработка на своите налични технологии. Възобновяемите горива съставляват 5% от разходите за гориво в САЩ, но се очаква техният дял да нарасне значително, докато много от секторите вече се адаптират към новата действителност, за да ограничат своя въглероден отпечатък.
Chevron и Exxon притежават огромни съоръжения за рафиниране на петролни продукти, които допринасят значително за увеличаването на общите въглеродни емисии, отделяни от сектора. Двете компании са силно критикувани от екоактивистите заради липсата на по-сериозен ангажимент относно борбата с изменението на климата, докато техните европейски конкуренти Royal Dutch Shell и Total залагат на по-смели стратегии за редуциране на своите въглеродни емисии.
Американските компании проучват начини за обработка на суровини за биогорива, като растителни масла, и смесването им с петролни дестилати, за да произвеждат възобновяем дизел, устойчиво авиационно гориво и възобновяем бензин без значително увеличение на капиталовите разходи.
Търговското производство на възобновяеми горива е по-скъпо от производството на конвенционален бензин, освен ако не е съчетано с данъчни кредити.
По искане на Exxon е създадена работна група в рамките на международните стандарти и организацията за тестване на продукти и стандартизация ASTM International, която да определи способността на рафинериите да преработват съвместно до 50% от определени видове суровини за производство на биогорива.
Chevron търси начин да започне производство чрез т.нар. флуиден каталитичен крекинг, който се използва от петролните рафинерии при производството на бензин.
„Нашата цел е да започнем преработването на биологични суровини в съоръженията за крекинг до края на 2021 г.“, заяви говорител на Chevron пред Ройтерс.
Компанията си партнира с Агенцията за опазване на околната среда (EPA) и Калифорнийския съвет за въздушни ресурси (CARB) за производство на гориво, което да отговаря на условията за емисиите.
Източник, запознат с въпроса, заяви, че ако технологията бъде одобрена от EPA и CARB, Chevron ще може да произвежда и генерира кредити за възобновяем бензин. Този продукт все още не е наличен в търговската мрежа, но може да намали емисиите на въглероден диоксид с 61% до 83%, в зависимост от това коя суровина се използва, според Калифорнийската енергийна комисия.
Конгресът на САЩ обмисля законодателство за данъчни кредити, което допълнително би стимулирало рафинериите да обработват устойчивото авиационно гориво.
Някои компании за рафиниране на петролни продукти, като базираната в Сан Антонио Valero Energy Corp. и базираната във Финландия Neste, са увеличили производството на възобновяеми горива от отработени и растителни масла, за да получат финансиране федералното правителство. Няколко рафинерии в САЩ са в средата на частично или цялостно преоборудване на своите заводи за производство на определени възобновяеми горива, най-вече на дизел.
преди 3 години Биогорива от хлорофилните организми се произвеждат чрез консумиране на СО2 от атмосферата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Импе, кат не знаеш - не пиши. Една рапица гълта СО2-то, което ще произведе автомобил с биодизела от същата тая рапица. Олигото в случая си ти, не че е новина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Че нали биогоривата правят същите, че и по-високи емисии на СО2, бе олигoфрени? Отделно дето ангажират обработваема земя... при милиард гладуващи на планетата - биогорива ще сеем !!! Зеленашеското иди0тство е вредно за човечеството !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар