Китайският автомобилен производител Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) и южнокорейската компания за производство на батерии за електромобили LG Chem Ltd. сигнализираха, че могат да се присъединят към проекти, за които ще са необходими инвестиции от над 20 млрд. долара, свързани с разработването на вериги на доставка в Индонезия, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация, споделена от правителствата на съответните държави.
Концерните са подписали отделни споразумения с индонезийския държавен производител на никел Aneka Tambang Tbk в рамките на миналия месец, насочени към производството на продукти за батерии, споделя Септиан Харио Сето, представител на отдела по координацията на инвестициите и минното дело към министерството по морско дело и инвестиции в Индонезия.
Това е стратегия, която включва разработване на нов капацитет за обработка на метали до сглобяване на батерии, изтъква Сето. „Това е надпревара в технологиите“, заяви той в интервю за Bloomberg, добавяйки: „LG Chem и CATL са две от водещите компании при технологията на литиево-йонните батерии“.
Индонезия притежава почти една четвърт от световните запаси на никел, основен метал в индустрията за електрическите автомобили, и се стреми да използва това си предимство, за да изгради силна местна индустрия за автомобилни батерии.
LG Chem и Aneka Tambang са се договорили да проучат възможностите за съвместни предприятия, въпреки че идеята е на много ранен етап, посочи говорител на южнокорейския производител на батерии. Окончателното споразумение би помогнало на LG Chem да си осигури стабилен достъп до никел.
никел
Китайският концерн CATL, който вече е част от консорциума, изграждащ завод за преработка на никел, както и на инфраструктура за веригата на доставки на батерии в централната част на остров Сулавеси, Индонезия, отказа да коментира ситуацията. Aneka Tambang проучва сътрудничеството с трети страни, както и плановете за развитие на индустрията за производство на никел.
Досега са обявени проекти на стойност над 30 млрд. долара в рамките на плана на Индонезия да се превърне в производствен хъб за компоненти за батерии, на самите батерии и на електрически превозни средства. Новите инвестиции биха предложили допълнителна подкрепа за амбицията на президента Джоко Видодо да развива страната като ключов индустриален център в региона.
никел
Редица компании, включително PT Indonesia Asahan Aluminium, известна като Inalum, и държавния производител на електроенергия PT Perusahaan Listrik Negara ще си сътрудничат в рамките на холдинговата компания Indonesia Battery. Този бизнес ще произвежда литиево-йонни клетки и ще работи с Aneka Tambang и други представители на бизнеса, заяви ръководителят на Inalum Ориас Петрус Моедак.
Липсата на съществуващо производство на литиево-йонни батерии в страната прави задачата за развитие на цялостна индустрия на електромобилите по-трудно, като Индонезия изостава от някои свои съседи по отношение на разходите за научноизследователска и развойна дейност, смята Алън Рей Рестауро, анализатор на BloombergNEF.
Страната продължава да полага усилия за реализиране на четирите строящи се в момента предприятия за добив и обработка на никелова руда. Според Сето работата по тези съоръжения напредва, като първото от тях може да започне производство още преди края на следващата година.