Точно когато търговците на захар прогнозират глобален недостиг на суровината, най-големият ѝ вносител, Индонезия, казва, че иска рекордно количество от нея, информира Bloomberg.
Държавата от Югоизточна Азия заяви, че има за цел да внесе около 1,4 милиона тона сурова захар или 1,33 милиона тона от рафинирания продукт за употреба в домакинствата през тази година и в началото на 2021 г. Това е увеличение на вноса от над 11 пъти спрямо миналата година. z
„В идеалния случай трябва да имаме поне 1,3 милиона тона запаси в началото на 2021 г.“, каза Яди Юсрияди, старши съветник в Индонезийската асоциация на захарта, пред репортери в Джакарта в сряда. „Ако няма допълнително предлагане чрез внос и търсенето продължи да се увеличава, цените определено ще продължат да растат“, добави той.
Глобалните цени на захарта отчетоха ръст от около 12% през тази година. Това е най-голямото им годишно увеличение за последното десетилетие, след като сушата намали доставките от Тайланд, който се нарежда на второ място по обем на износа на суровината в световен мащаб.
Базираният в Лондон търговец на захар ED&F Man Holdings Ltd. повиши прогнозата си за световния дефицит на суровината през този сезон с около 10% до 7,7 милиона тона въпреки излишъка година по-рано. „Пазарът, който преди се бореше със свръхпредлагането от Индия, сега се нуждае от захар“, заявиха от LMC International.
Нарастващото търсене от Индонезия може да се използва от най-големите производители на захар Индия и Бразилия, като и двете страни се стремят да се конкурират с доставките от Тайланд.
„Рафинериите за захар в Индонезия вероятно ще продължат да внасят по-голямата част от суровината от Тайланд през първото полугодие, като същевременно ще следят за доставките от Австралия и Индия“, заяви председателят на Асоциацията за рафиниране на захар в Индонезия Бернарди Дармаван.
Трите държави са благоприятни доставчици поради близостта си с Индонезия. Правителството разреши на осем рафинерии да внесат 1,1 милиона тона сурова захар през първата половина на годината.
Индонезия също така купува захар от Бразилия. Очаква се най- големият търговец на суровината в южноамерканската страна, Alvean, да достави 60 хил. тона сурова захар в Индонезия през тази седмица.
преди 4 години втората част изпусна ... електрически , което е равно на 0% емисии въглероден диоксид и азотни оксиди ... аз таман приключих първата и сега съм взел втората , до третата някъде другата зима ... :))) ... много четеш ... AI е инструмент , сложничък за приложение , но все пак инструмент . ако можеш да се възползваш от него - дърпаш напред , ако не можеш ... не можем да ги мислим всички ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелев, за еН-типът ти къзвам, че никой не е против прогреса! Кажи ми този автономен кораб, какво общо има с глобалното затопляне? С внедряването на AI нещата ще се задалбочат. Последната книга по темата, която прочетох е на Ювал Харари и ти я препоръчвам горещо, казва се "21 урока за 21 век". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ей , от това "глобално затопляне" ще ти излезнат афти на устата или ще хванеш тендовагинит от писането му ... :))) ... много точно е описано в материалът , постоянното увеличение на търсенето и засушаване при един от основните доставчици , съответно намаляване на реколтата ... и от там дефицит на пазарът ...а пък набират инерция разни екоталибански практики за облагане на газирани напитки и сладки с данък ... та е добре да се свиква с по-малко захар ... :))) ... дай по същество да караме ... Yara Birkeland , автономен(изцяло без екипаж) електрически(без никакъв друг двигател) контейнеровоз ... таз година го пускат на вода норвежците ... сигурно не знаят завалийте , че тука из форума друго се пише и коментира ... :))) ... ще трябва да и осветлим малко по въпроса ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години От глобалното затопляне е! И оцетът намаля и той! ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар