Всичко започна, когато една верига кафенета започна да заменя пластмасовите сламки с хартиени. Въпреки все по-страшните предупреждения относно островите от пластмаса с размерите на щата Тексаа в световните океани, внезапният публичен дебат за сламките може би е повратна точка в начина, по който американските потребители разглеждат устойчивостта.
От една страна, увеличаването на потреблението на хартиените сламки е лицемерен начин да покажеш „зелено“ мислене, тъй като сламките съставляват само малък дял от отпадъците. От друга страна, разпространението на хартиени и бамбукови сламки бележи началото на по-голямо търговско отделяне от употребата на пластмасата.
Потребителите са наясно как евтините пластмасови продукти подхранват глобалното затопляне, задушават океаните, убиват дивата природа и малко по малко заплашват и нас от изчезване. Това се случва особено, когато става въпрос за опаковане на стоките и е крайно време и компаниите да го разберат.
Контейнерите и опаковките за еднократна употреба съставляват около 30% от целия американски боклук, или повече от 76 милиона тона годишно. Сега най-големите търговци на дребно се надпреварват да заменят всичко - от найлоновипликове до тави за месо от стиропор.
До 2018 г. рециклирането в Америка беше подкрепено от желанието на Китай да закупи голяма част от отпадъка, за да го рециклира и той да бъде повторно употреба от нейните местни индустрии. Вместо да се върнат в Китай празни, транспортните контейнери бяха пълни с отпадъци, бали от пластмасови бутилки, картон и отпадъчна хартия. Но когато Пекин реши, че вече не иска боклука на света, положението с излишния отпадък се влоши драстично.
Но производителите на потребителски стоки може би започват да намират начини да помогнат. Опитвайки се да избегнат регулациите в страните, които забраняват или облагат с допълнителен данък използването на пластмасови опаковки, някои производители на продукти се обръщат към употребата на рециклирана хартия. С ограничения за пластмасовите изделия за еднократна употреба в 60 държави и 350 общини в САЩ, анализаторите на изследователския екип на MSCI за околната среда, социалните въпроси и управлението заявиха, че пластмасите „могат да загубят пазарен дял спрямо алтернативни на тях продукти“.
Повече от 200 предприятия, произвеждащи около 20% от всички опаковки, използвани в световен мащаб, поеха ангажимент за намаляване на пластмасовите отпадъци, според фондацията на Елън Макартур. Европейските партньори на Coca-Cola станаха последните, които заявиха, че ще заменят пластмасовата обвивка с картоненапродукти в Западна Европа, премахвайки около 4000 тона пластмаса годишно.
Един тон рециклирана хартия спестява еквивалента на 17 дървета, повече от 16 000 галона вода и 5 500 фунта въглероден диоксид, казват от Sustana.
С увеличаването на търсенето на хартиени опаковки обаче, американският сектор за рециклиране е изправен пред друго предизвикателство: критична необходимост от разширяване на инфраструктурата. DS Smith, една от най-големите компании за рециклиране в Европа, планира да открие завод за опаковане в Индиана и депо за рециклиране в Пенсилвания по-късно тази година. Главният изпълнителен директор Майлс Робъртс каза, че ключово преимущество на американския пазар е, че цената на рециклираната хартия е станала конкурентна на тази на хартия, направена директно от дървесина.
През последната година австрийската компания за опаковане Mondi Ltd. разгърна производството си на хартиени опаковки за всичко - от деликатесни сирена до чаши за вино. Компанията отбелязва обаче, че пластмасовите опаковки все още ще са необходими в медицинската и хранително-вкусовата промишленост, където други материали биха били опасни или непрактични. Всъщност подходът на Mondi би трябвало да стане правило, а не изключение; компанията заяви, че стратегията й е да използва „хартия, където е възможно, пластмаса, когато е необходимо“.
Ecologic, които правят формовани хартиени бутилки от стари гофрирани картонени кутии, заяви, че също наблюдава нарастващо търсене. Компанията Manteca, базирана в Калифорния, заяви, че е продала 10 милиона хартиени бутилки от откриването си през 2011 г., но очаква да продаде около 6 милиона през следващата година.
За да се конкурира с пластмаса по цена, Ecologic автоматизира всяка стъпка от производствения си процес и събира картонени отпадъци от дистрибуционния център на L’Oreal в Лос Анджелис.
Все пак, за да се рециклира, отпадъчната хартия трябва да бъде чиста. Кутиите за пица, изцапани с мазнина, например, няма свършат работа. WestRock се опитва да промени това, като прави промени в своите съоръжения за рециклиране, така че машините му да могат да обработват хартиени продукти, като чаши за кафе например. Председателят на WestRock Пат Линднер признава, че понякога опаковките от рециклирана хартия няма да са толкова евтини колкото тези направени от пластмаса. Въпреки това той изразява увереност, че кампаниите ще ги предлагат с оглед на това, че населението вече търси повече екологично чисти продукти.
преди 5 години Това са пълни глупости! Заради смартфоните, таблетите и прочее електронни устройства и четци производството на хартия е намаляло сигурно 10 пъти спрямо миналия век, Финландия поне ревяха, че всичко живо там де произвежда хартия фалирало, а те били най-големия производител в света. То вече и хартиени вестници почти няма, това е част от истерията започната с детското театро в Швеция отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Рециклиране ОК....Истинския въпрос обаче е защо продължаваме да правим голяма част от хартията от дървесина при положение че най качествената и здрава хартия се прави от коноп? Конопа е сезонно растение и на практика е бързо възобновяем ресурс които освен за хартия става и за производсво на биодизел, а семената му са изключително полезни както за човека така и за храна на животни.Да вярно е че разходите за отглеждане на коноп са 5 пъти по високи спрямо това да отрежеш едно дърво и да го направиш на хартия.Обаче дървото му трябват най малко 50-100 години да порасне. А конопа расте за 3-4 месеца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар