IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кобалтът – тайното оръжие на Китай в електромобилната индустрия

За две години металът удвои цената си, а големи автомобилни компании се притесняват дали ще успеят да изпълнят поръчките в бъдеще

22:50 | 03.12.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

През последните две години кобалтът се превърна в най-силно търсения метал благодарение на прехода към производство на електрически автомобили.

Кобалтът, който е важен компонент в литиево-йонните батерии, е удвоил цената си. Поради това големите технологични и автомобилни компании не са сигурни дали ще успеят да изпълнят необходимите поръчки в бъдеще, пише Bloomberg.

Силното търсене на кобалта хвърли светлина върху малко известна верига на доставки.

Кобалтът, който се произвежда в мините в ДР Конго, Канада и Мароко стига до технологичната компания Samsung и автомобилния производител Volkswagen като част от завършени литиево-йонни барерии. Във веригата основна роля имат китайски компании.

Голяма част от големите фирми за добив на кобалт като Glencore и Vale SA са добре известни. Популярни са и технологичните и автомобилните компании, които купуват батерии.

Между тях стоят компании, които рафинират метала, за да създадат химикали като кобалтов сулфат, компании, които комбинират тези химикали с други метали като магнезий и никел, за да създадат катодния елемент за литиево-йонните батерии, или компании, които сглобяват катодите с други компоненти и създават батерии.

Добивът на кобалт не е силно развит в Китай, но редица китайски фирми притежават мини в чужбина, предимно в ДР Конго, която е най-големият източник на кобалт в света.

Купувачите са загрижени, че над 50% от кобалта в световен мащаб води началото си от страна, в която никога не е имало мирна смяна на властта по демократичен път. Доклади за експлоатация на детски труд в няколко мини в африканската държава накараха някои от купувачите на батерии да следят внимателно веригата на доставки.

Осем от 14-те най-големи фирми за добив на кобалт в Конго са собственост на китайски компании, като те отговарят за 50% от износа на страната. 

Още подобни анализи четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още