Литият е една от най-важните суровини, използвани в технологиите на най-добрите батерии, коментира Statista. Той ще стане дори по-важен, когато революцията на електрическите автомобили се развие напълно.
Докато в батериите за смартфони се използват само 3 грама от лекия метал, а в тези за лаптопи - 30 грама, стандартните батерии за електрически автомобили могат да съдържат 10 килограма литий. Батериите на някои модели на американския производител на автомобили Tesla дори съдържат по 40 килограма литий.
Както показва графиката, Чили има резерви от около 7,5 млн. метрични тона в земните си недра. Това може да направи южноамериканската страна един от най-важните играчи в епохата на електрическите автомобили, нещо като новата Саудитска Арабия.
Повечето литий обаче засега все още идва от Австралия, където мините са произвели 14 300 метрични тона миналата година, сочат данни на U.S. Geological Survey (USGS).
В САЩ през 2013 г. са били произведени 870 метрични тона. Тъй като USGS иска или трябва да „избегне разкриването на фирмени данни“, по-скорошни данни липсват. Резервите може да стигат и 38 хил. тона.
преди 7 години не мисля че някой изобщо знае кое й отговора или решението в една стартираща технология... към момента е лития, след години ще е друго... след още повече години трето... и ЖиЕсЕм-ите от началото до сега смениха няколко вида батерии, така ще стане и с EV отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години заглавието отново чупи *** :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Вече на всички би трябвало да е ясно (освен на идиотитее), че лития не е нито отговор, нито решение що се отнася до батериите на EV. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Имат там за 150 милиона акумулатори ще стигне ако не се извлича и използва вторично. отговор Сигнализирай за неуместен коментар