Съветът на министрите на транспорта, телекомуникациите и енергетиката на ЕС прие на днешното си заседание директива, с която се повишават изискванията за екологична безопасност към европейските компании-оператори, занимаващи се с добив на петрол и газ в морския шелф, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.
Директивата определя "минималните условия", при които проучването и добивът на петрол и газ на морски платформи са безопасни за околната среда.
Документът също така подобрява механизма за реагиране при мащабни инциденти, се посочва в съобщение след министерската среща.
Отсега нататък с проучване и добив на петрол и газ в европейския шелф ще могат да се занимават само тези компании, които имат специален лиценз. Те ще трябва да представят план за реагиране при извънредни ситуации на морски платформи.
С документа се разширява зоната на отговорност на компаниите при нанасяне на екологични щети от сегашните 22 километра до 370 километра от брега.
Новите правила ще влязат в сила през юли - 20 дни след публикуването в официалния вестник на ЕС.
Разработването на директивата започна след аварията на петролната платформа Deepwater Horizon през 2010 година в Мексиканския залив. В резултат на взрива на платформата тогава загинаха 11 човека.
Инцидентът доведе до най-големия в историята на САЩ петролен разлив. В морето се изляха над 5 милиона барела петрол, а площта на петното достигна 75 000 квадратни километра.