GDPR, PSD2 и други наказания
С увеличаване на регулациите и наближаването на големите PSD2 дати, фокусът на регулаторите ще бъде върху реалното изпълнение на закона. Кой няма да го спазва и ще бъде ударен с големите глоби, които са част от приходите? Това най-вероятно ще бъде някоя от големите риби, която ще бъде използвана за назидание. И кои ще са първите наказани от агресивно налагане на Strong Customer Authentication (SCA) или неспазване на задълженията за API наличност?
Втора редакция на DLT
През 2019 г. ще има широко преразглеждане на технологиите за децентрализирани записи. Добрите части на блокчейн ще бъдат използвани без белите от криптовалутите, които са налице днес. Много е вероятно подкрепена на държавно ниво криптовалута да бъде използвана в дигиталните дневници (независимо дали са централизирани или не). Очаквам това да се случи първо в Скандинавия или Азия. Това ще позволи на света да търгува трансгранично без забавяне чрез използването на дигитален роднина на някоя от познатите ни национални валути. Един дигитален дневник за записи, както в посочения пример, ще бъде подкрепен от нещо, на което имаме доверие днес. Например кроната може да се превърне в е-крона или друга валута, в зависимост дали първо ще се случи в Норвегия, Швеция или Дания.
Навсякъде изкуствен интелект
На пръв поглед се движим бавно. Но след като приемем, че компании като Amazon, Google, Apple и известни стартъпи като Auka, Revolut или Transferwise могат да управляват парите ни, изкуственият интелект ще започне да превзема много от нашите финансови решения.
Точно както технологичните гиганти ще се борят за по-добри решения за разплащане, битката за това кой да прави най-много пари от изкуствения интелект ще бъде водена предимно от установените вече играчи. Стартъпите за изкуствен интелект с големи амбиции ще използват мощта предоставена от тези компании, за да решават проблеми и да позволят на потребителите да управляват парите си по-лесно от всякога и по начин, който най-много им допада.
Първоначалният резултат най-вероятно ще вземе формата на всеобхватни услуги за помощ. Ние бързо ще преминем от „здравей Siri” към гласови и текстови услуги, създадени за различни ситуации. Един такъв пример е съобщение кога да прехвърлите авоарите си от една валута към друга или кога има разпродажба на предпочитан от вас продукт.
* Авторът е Даниел Дьодерлайн, главен изпълнителен директор на Auka
преди 5 години Agreed отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Financial Technology will grow in 2019. отговор Сигнализирай за неуместен коментар