След всеки сериозен инцидент коментарите са винаги поляризирани и от проблема, че шофьор кара автомобила си след като е пил, коментарите са повече в сферата какво представляват такситата, каращи хора в градовете.
Седалките са изтърбушени, коланите висят, в колите е мръсно, климатиците не работят –това са само част от коментарите из социалните мрежи. И всеки се пита къде е контролът на фирмата как се качват шофьорите, как изглеждат колите и имат ли необходимите документи.
Контрол в този вид, който си представяме, няма и не може и да има, защото таксиметровите компании са почти само посредник между пътуващите и шофьорите. Те трудно могат да бъдат наречени работодатели на шофьорите. Компаниите дават колите на лизинг и реалните собственици на такситата са шофьорите, които ги карат. Оттук какъв контрол може да има фирмата какво е състоянието на седалките и дали е мръсно в купето.
А как може да бъде контролирано и дали шофьорите на таксита спазват изисквания за почивка? Качвайки се в такси можем ли да бъдем сигурни, че човекът зад волана е отпочинал, а не кара 24-часова непрекъсната смяна, за да изкара нужните средства, за да плати лизинга на колата си и да остане нещо и за децата на шофьора.
Понякога дори е трудно да се проследи кой точно е седнал зад волана на таксито, брандирано с марката на таксиметрова компания. Защото шофьорите не са на трудов договор към компанията, а понякога самите те също са фирма и в този случай спокойно могат да дадат на друг да шофира, т.е. да наемат свои служители.
Таксиметровата компания поставя условия за технически прегледи или ремонт на колите в определени сервизи, също така предоставя диспечерски услуги и брандирането на колите. В замяна получават лизингови и франчайзови такси. В случай на инциденти – от каквото и да било естество – катастрофа, свада с шофьора и т.н., обаче няма форма на контрол.
Така че представата как сутрин таксиметровите шофьори отиват в един гараж, дават алкохолна проба, получават кола, в която всекидневно се поддържат някакви минимални хигиенни стандарти, след края на нормирания работен ден колата се връща, преглежда и почиства, остава за филмите за ”дивия Запад”.
преди 11 години vijte se kvi sste pumiqri 4e da ostavqte ko4ina sled vas отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Седалките са изтърбушени, коланите висят, в колите е мръсно, климатиците не работят tva e rezultat ot patnicite deto se vozqt te stoqt na sedlakite ne az отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да дойдат да ти изчистят колата и да те изкъпят ли.Всеки се грижи сам за колата си и работната си обстановка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години моето такси е чисто,ще се повозим до някое приятно местенце..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Момеее, за това не са виновни шофьорите, а лизингодателитеПроумяваш ли малката, но съществена разлика а отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Момеее, за това не са виновни шофьорите, а лизингодателитеПроумяваш ли малката, но съществена разлика а отговор Сигнализирай за неуместен коментар