Дивидентите не са популярни сред българските компании, констатира Цветослав Цачев, ръководител на отдел Анализи в ИП Елана Трейдинг АД, в блога на посредника.
Практиката показва, че малко дружества имат история на редовни плащания. Още по-малко са тези, които се стремят да поддържат доходността от дивидентите на някакви стабилни равнища.
Причините за това са ясни – периодът на силен растеж и инвестиции беше сменен от силна икономическа криза. Компаниите на БФБ са по-скоро „консуматори“ на паричен ресурс, а не „генератори“.
На графиката са представени дружествата от BG40, които са разпределяли дивидент за последните две финансови години. Видно е, че доход от дивидент над 5% е изключение.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 13 години Melon,не разсмивай публиката.Ако си се нажабуркал,примерно ,с някой АДСИЦ преди,докато цените стигнаха 2-2,40лв,и си ги държиш ,щото обещават да дават дивидент,сега като са в пъти по-ниски и дават по няколко стотинки,ще ти трябват 20-30 години, за да излезеш на 0.Като сметнеш инфлацията,то със сигурност си на тотална загуба.Жалко е,ако някой ти се върже на глупостите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Дивидентът трябва да е основен критерий при инвестиране в акции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не само на БФБ има компании, на които основният им бизнес е да печатат акции и да ги продават на донорите, но само тук не можем да ги скъсим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар