IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как се става успешен бизнесмен?

Между успелите хора има общи черти, показват разработки на руски учени, които имат за цел да изучат защо някои успяват в бизнеса, а други не

15:50 | 29.03.10 г.
Как се става успешен бизнесмен?
Както повечето неща в живота, така и при бизнеса, правилата са прости – ако работата върви успешно, това не се дължи на времето, годишните сезони или икономиката. Ако не върви - това пак не зависи от случайни фактори, а от човека, който е решил, че идеята му е блестяща, а реализацията му е по силите. Хората непрестанно имат потребности, които търсят начин да задоволят, въпросът е да ги накарате да се свържат, да търгуват и да предпочетат точно с вас.
 
Успешният бизнесмен е наясно с целите и бизнеса, който е започнал, има познания за продукта или услугата, която продава или създава. Само така той може да вдъхнови персонала си и да накарате клиентите да оценят предимствата и качеството на труда му.
 
Независимо в каква област работят, успелите хора обикновено споделят сходни цели. Днес светът вече отдавна не се задоволява просто с успеха – за хората е важно да знаят как работи той и как да се възползват от него, за да се изкачат на върха. Руски учени дори са започнали да правят разработки на тази тема под названието антропомаксимология – наука, която се занимава с изучаването на въпроса защо и как някои хора успяват да надскочат други и да постигнат повече при равни възможности. Оказва се, че между успешните бизнесмени наистина има някои общи неща.
 
Обикновено те си поставят по-високи цели. Успешният бизнесмен е като катерач на планини – изкачил един връх, той вече гледа към следващия, по-висок. Това са хора, които изпращат 1000 мейла на клиенти, а получават едва 100 отговора със запитвания. Вместо обаче да се обезсърчават от слабата обратна връзка, те се чудят как да направят така, че следващия път да получат 150.
 
Те избягват „зоната на комфорта“. За успешния бизнесмен спокойствието и бездействието са крачка назад. Хората, които предпочитат да правят това, което винаги са правили, и да не променят работните си навици, усвоявайки нови методи, обикновено имат усещането, че ако излязат от руслото на познатото и загърбят сигурността на изпробваното, ще объркат нещата. Те обвиняват за неуспеха си времето, политиката, останалите хора – в общи линии всички, освен самите себе си.
 
Успешните бизнесмени непрекъснато проучват пазара за новости, търсят ноу-хау, запознават се със свои колеги и конкуренти в бранша, за да споделят и научават нови похвати в работата – те са търсещи и развиващи се личности.
 
Успешните бизнесмени се ръководят от постиженията си, не от парите. Тук подходящ пример е теорията на основателя на Apple Стив Джобс, който казва - „Наградата е самото пътуване“. Тези хора са насочили вниманието си към потребителите, не към продукта, те се радват не на позвъняванията на стари клиенти, които изразяват доволството си, а на критиките и препоръките на новите потребители. За успешните бизнесмени няма по-голяма награда от чакащи клиенти пред витрините преди магазинът да е отворил врати.
 
Онези, които успяват, обикновено решават проблеми, вместо да бягат от отговорност. Рядко ще чуете някой утвърдил се предприемач да споменава „Вината не е наша...“, „Ех, защо не направихме това...“. Успешният бизнесмен обикновено анализира какво се е объркало, научава урока си и приготвя решение за следващия път, когато подобна ситуация ще се изпречи на пътя му.
 
Най-лошият възможен сценарий – успешният бизнесмен винаги е подготвен за него. След като си е изяснил какви загуби може да понесе, той по-ясно може да прецени рисковете, които поема с всяко свое решение. Това дава увереност, че веднъж взели решение, тези хора действат със самочувствието и знанието, че трябва да направят всичко възможно, за да избегнат лошия ход на нещата, за който обаче все пак са подготвени и могат да видят от далеч, ако се зададе.
 
Успешните предприемачи са като шахматисти, които „виждат“ следващия ход на опонента и вече са подготвени с поне дузина ответни реакции. Предвиждайки най-лошия изход от всяка ситуация, те са подготвени и могат да усетят наченките на задаващата се буря. Погледът напред ги прави подготвени да реагират своевременно на всякакви ситуации.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още