Компаниите трябва да наблюдават потреблението си на енергийни ресурси внимателно така, както правят с паричния поток и наемането на нови хора, ако искат да не си противоречат със социалната ангажираност за климатичните промени, обявиха група инвеститори от САЩ в доклад.
Нарастването на населението и повишаването на стандарта на живот по вета ще донесе нови възможности, но и рискове за повишаване потреблението на енергия, недостиг на водата и други ефекти, свързани с климата. Това обявиха членовете на коалиция Ceres, социално ориентирано сдружение на инвеститори, компании и неправителствени организации, които защитават интересите на обществеността. Участниците в коалицията, която се намира в Бостън, притежават активи, надвишаващи сумата от 7 млрд. долара.
Според доклада през следващото десетилетие инвеститорите и потребителите очакват по-ясни изявления от страна на бизнеса за това какви щети причинява на околната среда тяхната дейност и какви мерки взимат срещу това.
„Време е за ново поколение от добри практики и промяна в разбирането какво означава рационално използване на природните ресурси“, обяснява пред Reuters Минди Лубър, президент на групата екозащитници и бизнесмени.
От най-големия конгломерат в САЩ General Electric Co до най-големия търговец на едро и дребно в света Wall-Mart Stores Inc почти всички големи компании вече обявяват публично как и кога ще направят продуктите си по-екологично чисти.
„Следващата стъпка е да предприемем по-детайлни стъпки, компаниите трябва да включат в сметките си рационалното използване на природните ресурси така, както включват риска и възможностите на пазара“, обяснява Лубър.
„Проблемите на околната среда и социалната ангажираност са ключови за бизнеса през 21-ви век“, казва Ан Стаусбол, главен изпълнителен директор на най-големия пенсионен фонд в САЩ California Public Employees Retirement System и член на Ceres. “Търсим именно компании, които имат умения в управляването на тези рискове и се възползват и търсят възможности в областта.“
В доклада си от 84 страници групата Ceres е посочила 20 добри практики, които според тях ще са напълно задължителни за бизнеса през 2020 година.
Мерките, които са описани, включват действия като отделяне от бюджета на сума за еко кауза, предоставяне на детайлна информация върху продуктите за ресурсите, използвани за направата им, поставяне на фирмени цели за енергийна ефективност при производството.
Финансовата криза и кредитния погром, погром, които се случиха през изминалите две години показаха, че бизнесът може да взима доста рисковани решения. Поредното доказателство за промяната, която настъпва в корпоративното мислене на компаниите, дойде миналата година, когато редица фирми, включително Apple Inc и PG&E Corp, прекратиха отношенията си с Търговската камара в САЩ, която е едно от най-големите търговски лобита. Разривът се случи заради неразбирателство, породено от нерешения в закона казус за намаляване на емисиите от въглероден диоксид и влиянието на компаниите върху климатичните промени.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.