Нарастващата роля на социалните мрежи и навлизането на онлайн пространството в личния живот на хората кара човек да се замисля не само за първото впечатление, което оставя по време на запознанство, но и какво знаят за него бизнес партньори, работодатели и клиенти от имиджа му в интернет.
Добро начало за всеки, който не се е замислял за онлайн представянето си, е да потърси името си в интернет. Вероятно мнозина ще останат изненадани от резултатите, особено онези, които не са очаквали колко снимки и информация има за тях в мрежата.
Доброто управление на онлайн репутацията е важна стъпка както за намиране на мечтаната работа, така и за поддържане на добър имидж сред колеги и бизнес партньори.
Според редица проучвания, проведени след директори, мениджъри и специалисти човешки ресурси, днес е много по-лесно и често срещано да провериш някого в интернет, да събереш повече информация за хобитата и интересите му. Според проучване, направено в САЩ от компанията ExecuNet, която се занимава с изграждане на бизнес отношения между организациите, 90% от хората проучват клиенти или колеги в интернет, а 46% са се отказвали от сътрудничество с някого само защото са попаднали на нещо, което не им е вдъхнало доверие за човека онлайн.
Да се промотирате в интернет не е проява на нарцисизъм, а доста умен ход, който може да изиграе решаваща роля в някои житейски ситуации, обясняват специалисти връзки с обществеността.
Добър вариант да покажете умения и качества в интернет пространството е стартирането на собствен блог. В него може да изказвате мнения, да предлагате решения по някакви проблеми, да споделяте разсъжденията си по теми, които са свързани с областта, в която работите или се интересувате. Сходен начин мнението ви да получи гласност е да публикувате материали, статии или анализи в онлайн медия. Името ви под материала ще даде добра отправна точка за онези, които искат да се запознаят с работата ви по даден поблем.
Присъствието ви в социални мрежи с професионална насоченост също ще улесни менажирането на облика ви в интернет. Не само това, но и ще помогне на вас и познатите ви да откриете общи връзки, а защо не и опции за съвместно сътрудничество.
Ако искате да създадете един или друг имидж в интернет внимавайте в кои сайтове пишете, публикувате снимки и информация за себе си. Стандартните социални мрежи се използват от всички, а добрата новина е, че там може да напишете за себе си всичко, което искате да бъде почетено и видяно от бъдещите ви партньори или работодатели.
Единствено от вас зависи имиджът, който ще изградите със снимки, коментари, представяне и описание на живота си.
Менажирането на онлайн репутацията е процес, който не бива да приключва, щом веднъж сте проследили всички профили и сайтове, в които има информация за вас. Специалистите за връзки с обществеността съветват, че изграждането на позитивен облик в онлайн пространството е важна стъпка, която може да се окаже много полезна, без предварително да сте го очаквали или да сте се целили към това.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.