Всяка област в живота и бизнеса има своята знакова фигура, която се ползва с голям респект пред хората, носят се легенди за издигането й по стълбицата на успеха, и всяка нейна стъпка в обществения живот се следи с интерес.
В модния бизнес това име е Анна Уинтур – ядрената лейди, както я наричат хората в бранша. Тя е истинско доказателство за това как човек може да постигне мечтите си, стига да не се отказва от тях дори да трябва да почака...23 години.
Ядрената Уинтур е родом от Лондон. Баща й Чарлс Уинтур е бил редактор в Evening Standard и често се е допитвал до дъщеря си как да оформи заглавната страница на вестника. Това събужда интереса на младата госпожица към света на журналистиката и я учи да съчетава снимки и текст, което ще се окаже ключово за бъдещата й кариера.
На 15 годишна възраст Анна постъпва на работа, уредена от баща й, в бутик на Biba. Следват няколко курса и уроци по мода, на които невръстната Уинтур е пратена отново от родителите си. Младата модистка обаче се отказва от тях сама и заявява - „Човек или носи модата в себе си или не“. Това сякаш обезсмисля по-нататъшните опити на семейството да я пращат да се учи на нещо, което явно е в кръвта й.
Анна Уинтур се стреми към истинския успех и той не закъснява. Тя започва да гради трона си в света на модата и журналистиката през 1975 година, когато под напътствията на баща си заминава за Ню Йорк и става младши редактор на Harper's Bazaar. Конфликт с главния редактор я оставя без работа едва девет месеца, след пристигането й. Случайно запознанство с Боб Марли обаче я вкарва обратно в модните среди – изданието е Viva, а Уинтур за първи път има възможността да наеме личен асистент, с което идва и репутацията й на изискващ работохолик с труден характер.
В последствие изданието се закрива, Анна се отдава на заслужена почивка за известно време от работа, а скоро след това неин бивш колега й урежда интервю с редактора на Vogue Грейс Мирабела.
Мечтата да работи за модното издание преследва Анна Уинтур още докато работи в Лондон. Изглежда сякаш съдбата се намесва съвсем навреме в живота й, като я изправя на пътя на модната редакция. Назначението е факт през 1983 година и Уинтур получава новата за компанията длъжност криейтив директор. Тъй като задълженията й не са добре дефинирани, в работата си тя често влиза в конфликт с колегите си. Настъпва тежък момент в живота на ядрената дама, в който много й помага връзката й с детския психолог Дейвид Шафър, за когото тя се жени година по-късно. По същото време мечтата на Анна Уинтур се сбъдва и тя е назначена на поста главен редактор в списанието.
Следва дебютната корица на амбициозната редакторка, с която тя прави революция в света на модната журналистика и съчетава ултра скъпи и модни творения на висшата мода с евтини дрехи. С много амбиция, упоритост и хъс за работа Уинтур си спечелва името на най-влиятелната дама в модния бизнес. Зад репутацията й обаче не седи само силният характер, взискателността и усетът към детайли. Анна Уинтур разбира от модна журналистика, но тя има усет и собствен стил в живота.
Прическата тип каре, която тя носи от 14 годишна се превръща в нейна запазена марка, както и големите слънчеви очила, по които може да бъде разпозната в първите редици на всяко ревю. Строга дисциплина и твърда ръка – това са правилата на ядрената Уинтур не само в работата, но и в живота. Тя не прекарва повече от 20 минути на светско събитие, става точно в шест сутринта и играе тенис, а в осем е вече на работното си място, никога не закъснява и държи на точността, привърженик е на добрия обяд, за сметка на леката вечеря, а вечер облича пижамата в 22,15 часа.
Енергичната дама вдъхновява дори създаването на филм за работата си във Vogue. Лентата „Дяволът носи Прада“ е създадена от режисьора Дейвид Франкъл по едноименния роман на бившата асистентка на Уинтур – Лорън Уайзбъргър, а главната героиня в него – Мерил Стрийп получава номинация за Златен глобус за ролята си.
Признанията за ядрената Уинтур не спират до тук. Смятана за най-влиятелната жена в света на модата, главната редакторка на Vogue ще бъде въведена в Залата на славата на редакторите на списания през април тази година.
В съобщение на Американското дружество на редакторите на списания тя е заслужила мястото си с факта, че не само ръководи едно от най-добрите модни издания, но и с това, че определя стила на поколения читатели на списанието и персонифицира основните качества, необходими за главен редактор.
През 2009 г. списание Vogue е имало тираж от 1 269 640 броя.През 2004 година септемврийският брой достига рекордните 832 страници - най-дебелото месечно издание, излизало някога в извателсакта индустрия.
Сред предишните известни личности, почетени от Американското дружество на редакторите на списания, са кралицата на домакините Марта Стюърт, създателят и издателят на списанието и философията "Плейбой".
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.