И все пак потенциалът на Primark не е напълно отразен в цената на акциите на ABF. Търговецът на дребно очевидно страда от този факт. Подразделението за хранителни стоки също може да спечели от раздялата на бизнесите.
Primark
ABF е добър стопанин както на Primark, така и на хранителния бизнес, като не лишава звената си от инвестиции или от мениджърски ресурси. Но тъй като Primark се разраства, а ABF става по-скоро синоним на пазаруването на дрехи, а не на захар, другите подразделения рискуват да останат засенчени.
Разбира се, пандемията показа ползите от продажбата на модни стоки с отстъпка, както и на диетичните хрупкави хлебчета Ryvita. Хранителният бизнес успя да спечели повече от готвенето у дома, докато вратите на Primark бяха затворени.
primark
Но тъй като голяма част от света се учи да живее с Covid, такъв ярък контраст в съдбата на подразделенията едва ли ще се появи отново. Primark също така прави колебливи стъпки към онлайн присъствие. Във Великобритания тя тества услуга в тази посока.
Със сигурност ще има разходи, свързани с разделянето – например за създаването на централен офис и борд, ако Primark се насочи към фондовия пазар.
Фамилията Уестън продължава да държи контролния дял в ABF чрез благотворителна фондация. Разделянето би било в ярък контраст с досегашната ѝ стратегия да държи Primark далеч от блясъка на публичните пазари и да остави ръководството да произвежда онзи евтин шик, който направи марката втория по големина търговец на дрехи във Великобритания по приходи за 2021 г. по информация на GlobalData.
И въпреки това фамилията одобри създаването на новия консултатитен съвет. Тя трябва да отиде по-далеч и да обмисли отделянето на Primark по някакъв начин. Междувременно новите промени предлагат начин търговецът на дребно да бъде представен като по-скоро автономен субект. Това може да помогне да се хвърли светлина върху неговата стойност.