Музикалният пазар в България
Общите приходи на музикалната индустрия в България са се увеличили с 18,6% спрямо 2020 г. до 10,3 млн. долара, посочва от Българската асоциация на музикалните продуценти. Въпреки това България продължава да е назад в глобалната класация. Тя е на 56 място от общо 70 позиции, следени от IFPI пазара. За сравнение - през 2020 г. страната беше на 57 позиция.
Общите приходи от стрийминг в България са нараснали с 24,5%. Най-значителен ръст има на приходите от потребление на видео стрийминг, включващ реклами – 157,5 на сто спрямо 2020 г. Миналата година в страната е отчетен ръст на продажбите на музика на физически носители, въпреки че след началото на пандемията този сегмент пострада. През 2021 г. ръстът на продажбите на винили е с цели 63,9%, а този на компактдискове – 17,9%.
Музиката по света
Европа остава вторият по големина регион що се отнася до музикалната индустрия. Той отбеляза 15,4% ръст на приходите през 2021 г., след като през 2020 г. повишението е било в размер на 3,2%. Най-големите пазари в региона достигнаха двуцифрен ръст – Великобритания отчете 13,2% увеличение, Германия 12,6%, а Франция - 11,8%.
Азия е записала 16,1% ръст. Най-големият музикален пазар в този регион – Япония пък е нараснал с 9,3%. И през миналата година се е запазила тенденцията в Азия да се купува музика на физически носители. Регионът отговаря за 49,6% от приходите от физически носители в света.
Латинска Америка се радва на 31,2% повишение на приходите си от музика за миналата година. Това е един от най-високите темпове на растеж в глобален мащаб. Стриймингът представлява 85,9% от пазара.
Близкият изток и Северна Африка са първенци по растеж, с 35 на сто повишение на приходите. 95,3% от това се дължи на стрийминга.
САЩ и Канада са успели да изпреварят световния темп на растеж от предходната година, нараствайки с 22%. Само американският пазар се е разраснал с 22,6%, а този в Канада – с 12,6%.